Skip to main content
فهرست مقالات

فرهنگ رسانه های گروهی

نویسنده:

مترجم:

(42 صفحه - از 83 تا 124)

کلید واژه های ماشینی : رسانه، فرهنگ، مصرف، هنر، نشانه‌ها، مد، فرهنگ رسانه‌های گروهی، تبلیغات، واقعی، رسانه‌های گروهی

خلاصه ماشینی: "آنها از این تکرار علم، تاریخ، موسیقی و دانش دائرة‌المعارفی ــ به عبارت دیگر، از رشته‌های تثبیت شده و پذیرفته شده که مضمون آن ــ برعکس آنچه که از طریق رسانه‌های گروهی پخش می‌شود ــ ارزش خاصی دارد، چه به دست می‌آورند؟ آیا آنها به دنبال فراگیری چیزی، کسب زمینه‌ای واقعی در فرهنگ هستند یا به دنبال نشانه‌ای از پیشرفت اجتماعی‌اند؟ آیا به فرهنگ به منزله یک کنش می‌نگرند یا به عنوان نوعی دارایی که باید به تملک درآید؟ در جستجوی دانش هستند یا موقعیت اجتماعی؟ آیا آنچه ما در اینجا داریم باز هم «تأثیر چند جانبه» است، تأثیری که ــ چنانچه بحث شد ــ کالای مصرفی را در مقام یک نشانه از میان نشانه‌ها مشخص می‌کند؟ در این بخش از مقاله، نظر سنجی انجام شده درباره خوانندگان مجله علم و زندگی را که نتایجش توسط مرکز جامعه‌شناسی اروپا تحلیل شده، به اختصار می‌آوریم: در مورد نشریه علم و زندگی نیازهای خواننده‌ها مبهم است. به طور خلاصه، آیا پاپ آن شکل هنری است که با منطق نشانه‌ها و مصرف که ما از آن صحبت می‌کنیم مقارن است، یا هنر پاپ صرفا نتیجه مد است و بنابراین خود یک کالای خالص مصرفی است؟ به نظر می‌رسد که بین این دو تضادی وجود ندارد. بنابراین آنچه ما مصرف می‌کنیم، به خودی خود یک تصویر یا نمایش خاص نیست، بلکه توالی بالقوه تمام نمایشهای ممکن است؛ به علاوه این اطمینان که قانون تناوب و تقسیم کردن برنامه‌ها تضمین می‌کند که امکان ظهور چیزی جز یک نمایش یا یک نشانه درون آنها وجود ندارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.