Skip to main content
فهرست مقالات

ویژگی های تعلیم و تربیت اسلامی: نقش الگوئی معلم برای کودک

نویسنده:

(4 صفحه - از 49 تا 52)

کلید واژه های ماشینی : کودک ،معلم ،تعلیم و تربیت اسلامی ،نقش الگوئی معلم ،مربی ،مدرسه ،علم ،آموزش ،ویژگیهای تعلیم و تربیت اسلامی ،پرورش ،تربیت نیکوی فرزندان ،ایمان ،کمونیسم ،نظام تعلیم و تربیت ،شوروی ،حق ،پدر و مادر ،وسایل تعلیم و تربیت ،بن یزید فرزند ،تربیت اسلامی علی‌اکبر حسنی ،نقش مدرسه و آموزشگاه ،یعلمه ،سواد آموزی کودکان ،علی ( ع ) ،معلم مومن ،دانش ،پرورش کودکان و تربیت ،انسان ،نقش عظیم مربی و معلم ،کودکان و فرزندان

خلاصه ماشینی:

"وظیفه سواد آموزی کودکان و فرزندان در روایات اسلامی ما بسیار تاکید شده است‌ و پیامبر(ص)می‌فرماید: فرزندان سه حق بر پدر دارند که باید مراعات شود"حق الولد علی الوالد ان یحسن اسمه و یحسن ادبه و یعلمه الکتابه باید اسم نیکو را برایش انتخاب کند او را خوب تربیت نماید و با ادب بار آورد. "ان یضعه موضعا حسنا اینجاست که نقش مدرسه و آموزشگاه و مربیان کودک و کارگاهی که برای کودک‌ در نظر گرفته می‌شود باید بسیار دقیق باشد و استاد،خود مربی واقعی و با تقوا باشد تا بتواند کودک را که امانت الهی است نیکو بار آورده نیکو پرورش دهد و هنرهای نیکو به او بیاموزد. در اسلام نه تنها پدر و مادر موظف به سواد آموزی کودکان است،بلکه حکومت‌ و دولت نیز موظف است تا وسایل تعلیم و تربیت را حتی بصورت اجباری و آموزش رایگان‌ برای همه فراهم آورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.