Skip to main content
فهرست مقالات

کتاب هاب خارجی: رسانه ها و تبدیل طبقه به فرهنگ

نویسنده:

(8 صفحه - از 55 تا 62)

کلید واژه های ماشینی : هارتلی، رسانه‌ها، گفتمان، تلویزیونی، اجتماعی، مخاطب، متن، سیاسی، فرهنگی، ساختارهای، کتاب، زبان، رابطه، درک، برنامه خبری، شکل، هارتلی اخبار، سازمان، انتخاب، بخش هارتلی با گزارش خبری، واقعیت اجتماعی، ارتباط، هارتلی گفتمان، گزارش خبری، ارزش‌های خبری، برنامه‌های تلویزیونی، مفهوم، رسانه‌ها و تبدیل طبقه، اخبار تلویزیونی، کتاب هاب خارجی

خلاصه ماشینی: "«فهم اخبار»از ده بخش مختلف تشکیل می‌گردد که همه آنها هارتلی با آنکه یکی از مهم‌ترین مدرسین تلویزیون است، اما هرگز نتوانست مهم‌ترین مشخصه متن تلویزیونی یعنی چند بخشی بودن آن را درک کند فراگیری زبان، چیزی جدا از فرآیند اجتماعی شدن فرد نیست؛ کودک همراه با زبان، نحوه رفتار مطلوب و نقش و جایگاه خود در جامعه را فرا می‌گیرد مخاطبین در جامعه سرمایه‌داری، به شدت غیرسیاسی شده‌اند و اخبار تلویزیونی به جای ارائه خبرهای سیاسی، همه خبرها را به زندگی روزمره و وضعیت اقتصادی خانواده‌ها ربط می‌دهند در ارتباط با برنامه خبری دارای بار مشابهی نیستند و گاه بیشتر به پس‌زمینه سیاسی-اجتماعی دربرگیرنده اخبار پرداخته‌اند. از زاویه دیدگاه انتقادی، مبحث«ارزش‌های خبری در حقیقت انتخاب خبر را به ارزش‌های نهفته در ذات خود حادثه خبری ربط می‌دهد و بدین شرکت‌های بزرگ، ب برای جلوگیری از ورشکستگی احتمالی، در حوزه‌های متختلفی از تلویزیون و سینما گرفته تا مجله و کتاب، سرمایه‌گذاری می‌کنند و گاه سرمایه‌های رسانه‌ای به نفت و برعکس سرمایه‌های نفتی به رسانه‌ای تبدیل می‌شود در غرب، ایدئولوژی جای خود را به فرهنگ داده است؛ بنابراین پیام‌ها به جای آنکه نشر پیدا کنند طبیعی می‌شوند و هم رأیی نیز نه در بعد ایدئولوژیک بلکه از جنبه فرهنگی صورت می‌گیرد نگرش فرد به وسیله جایگاه او در مناسبات اجتماعی شکل داده می‌شود و این نگرش، به واقعیت بیرونی رنگ خاصی می‌بخشد سازمان اجتماعی از طریق اخبار متعادل پخش شده از رسانه‌ها به‌طور دائم در ذهنیت اجتماعی طبیعی می‌شود و در واقعیت اجتماعی تداوم می‌یابد ترتیب آن را یک عمل حرفه‌ای وانمود می‌سازد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.