Skip to main content
فهرست مقالات

وفاداری قومی یا هویت ملی

نویسنده:

(4 صفحه - از 63 تا 66)

خلاصه ماشینی:

"5-پیوند یا یک سرزمین که ممکن است آن قوم واقعا در آن سرزمین ساکن نباشند، اما همانند مردمان پراکنده‌ (diaspora peoples) پیوندی نمادین با در سال 1979 از مجموع 73 گروه قومی مورد مطالعه، 60 گروه به واسطه زبان و 59 گروه به واسطه سرزمینی یکپارچه تعریف می‌شدند و تنها در 36 مورد، تاریخ سیاسی حائز اهمیت بوده است روشنفکران افریقایی در یک چارچوب ضد استعماری، در میان تعاریف فرهنگی، قاره‌ای و نژادی-بیولوژیک از انسان افریقایی سردرگم مانده‌اند سرزمین نیاکانی خود داشته باشند. وی در مقاله خود با عنوان خاستگاه‌های گروه‌های قومی نقش عوامل سیاسی و اصطلاح قومیت به مردمانی«دیگر»اشاره دارد که به گروهی غیر از گروه خودی تعلق دارند؛این دوگانگی میان مفهوم غیرقومی(ما)و قومی(دیگران)زمینه را برای کاربرد این اصطلاحات در حوزه‌های قومیت و ملی‌گرایی مهیا کرده است. سینتیا انلو (Cynthia Enloe) نیز در مقاله‌ای با عنوان«دین و قومیت»بحث ارتباطات چندگانه میان دین و ملی‌گرایی را مطرح می‌کند و به ویژه به استفاده گروه‌های یکی از عناصر عمده‌ای که باعث بروز ابهام و تعارض در حوزه«پدیده‌های قومی» شده، عدم توافق در خصوص مفاهیم اصلی قومیت است دین و زبان از جمله صفات و مشخصات برتر قومیت هستند در حالی‌که تنوع زبانی یا ناهمزبانی امری شایع و فراگیرتر است، دین بیشترین توان را برای بسیاری از قومیت‌های ماقبل مدرن فراهم آورده است قومی از دین، و حضور بیش از حد سنت‌های دینی انجیلی در میان اجتماعات قومی می‌پردازد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.