Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه فریب می خوریم؟

نویسنده: ؛

کلید واژه های ماشینی : اقناع ،الیوت آرونسون ،شیوایی بیان در تدریس ،الیوت آرونسون روانشناس اجتماعی ،آرونسون ،دکتر کاووس سید امامی ،روانشناسی اجتماعی ،تیررس تبلیغات تجاری ،اقناع و تبلیغ ،تدریس و تألیف ،استفاده از معانی ،تألیف ،سو در تیررس تبلیغات ،استفاده از مثال‌های ،شیوه‌های اقناع ،زمینه تأثیرگذاری و اقناع ،سید امامی ،روانشناس اجتماعی ،کتاب‌های ترجمه‌شده در حوزه ،تبلیغ می‌پردازد ،مهم‌ترین بخش کتاب ،تأثیرگذاری ،اصلی آرونسون ،استفاده وسیع ،روش‌های اقناعی ،موضوعات اساسی ،اقناعی سر‌و‌کار داریم ،ویژگی اصلی ،روش‌های مقابله روانی ،حیوان اجتماعی

الیوت آرونسون که ویژگی اصلی او توان جمع میان وقت علمی و شیوایی بیان در تدریس و تألیف است.در این کتاب با استفاده از مثال‌های متنوع و عینی به موضوعات اساسی اقناع و تبلیغ می‌پردازد. استفاده از بار عاطفی کلمات، بهره‌برداری از برچسب‌های کلامی، استفاده وسیع از مغالطات غیرصوری و قیاس مع‌الغارق، استفاده از معانی ضمنی و روانشناسی شایعه از جمله موضوعاتی است که زمینه تأثیرگذاری و اقناع را فراهم می‌کند. در مهم‌ترین بخش کتاب از روش‌های مقابله روانی با شیوه‌های اقناع بحث می‌شود.در دوره‌ای که مردم از هر سو در تیررس تبلیغات تجاری، سیاسی و ایدئولوژیک قرار دارند.انتشار چنین کتابی را باید غنیمت شمرد. تاکنون دو کتاب از آثار الیوت آرونسون روانشناس اجتماعی معاصر آمریکایی به فارسی ترجمه شده است. کتاب«حیوان اجتماعی»سال‌ها پیش با همت دکتر حسین شکرکن با عنوان«روانشناسی اجتماعی»ترجمه و بارها توسط انتشارات رشد تجدید چاپ شده و اینکه آخرین اثر او که با همکاری دانشجویش آنتونی پراتکانیس نوشته شده است به همت دکتر کاووس سید امامی و با کمک محمدصادق عباسی ترجمه و توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.