Skip to main content
فهرست مقالات

مقاله: مدل بازار کتاب در دانمارک

مترجم:

نویسنده:

(9 صفحه - از 38 تا 46)

کلید واژه های ماشینی : کتاب، دانمارک، بازار کتاب، مدل بازار کتاب در دانمارک، قیمت، بازار کتاب دانمارک، مدل، فروش، قیمت کتاب، اقتصاد

خلاصه ماشینی:

"ناشر کتاب باید شدت تقاضا(یعنی مقدار فروش در قیمت مشخص P* نسبت به X* )و نیز کشش تقاضا را ارزیابی‌ از آن جا که‌ عرضه‌ی متون‌ نامحدود است، نویسندگان‌ نقش برجسته‌ای‌ در عملکرد بازار کتاب‌ ندارند ناشران،مهم‌ترین عامل‌ در بازار کتاب‌اند، آنها تصمیم می‌گیرند که کدام عناوین را انتخاب و چاپ کنند و چگونه آن را قیمت‌گذاری کنند فروش یک کتاب، تا حد زیادی‌ به زیان‌ سایر ناشران‌ تمام خواهد شد؛ زیرا با توجه به‌ احتمال گرایش‌ متقاضیان‌ به این کتاب، ناشران دیگر دچار کاهش فروش‌ می‌شوند در برخی از کشورها از جمله دانمارک‌ نظام فراگیری‌ کتابخانه‌های عمومی‌ وجود دارد که در آن‌ کتاب را حتی‌ اگر بسیار جدید باشد،می‌توان‌ به رایگان‌ امانت گرفت کند و بداند که برای بقاء نشر در درازمدت شدت تقاضا به مراتب‌ مهم‌تر است از کشش تقاضا. دوره‌های مهم زمانی در بازار کتاب دانمارک‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) ماخذ:سالنامه‌ی آماری دانمارک و(1996) Hjorth-Anderson قیمت واقعی کتاب، درآمد واقعی‌ مصرف‌کننده و تعداد عناوین کتاب، عوامل کوتاه‌مدت‌ مؤثر بر تقاضای کتاب‌ هستند صرف نظر از تلویزیون کابلی، تماشای تلویزیون، هزینه‌ای برای‌ مصرف‌کننده ندارد یا دست کم‌ هزینه‌ی نهایی آن‌ صفر است؛ این ویژگی نهادی‌ قطعا بازار کتاب را در مقایسه با تلویزیون‌ در وضعیت‌ نامطلوبی‌ قرار می‌دهد افزایش درآمد ملی، گسترش‌ فروش کتاب را در پی خواهد داشت،اما همزمان‌ باعث می‌شود عنوان‌های بیشتری‌ به بازار عرضه شود؛ افزایش عنوان‌ها منجر به‌ کاهش تعداد متوسط نسخ‌ هر عنوان و بنابراین افزایش‌ قیمت هر عنوان‌ خواهد شد در جدول یک قیمت واقعی کتاب برحسب نسبت شاخص‌ قیمت کتاب به شاخص قیمت کالاهای مصرفی تعریف شده‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.