Skip to main content
فهرست مقالات

تأملی بر نقد یک کتاب

نویسنده:

(4 صفحه - از 61 تا 64)

خلاصه ماشینی:

"اول:ناقد محترم در مزایای کتاب ده مورد را ذکر نموده‌اند که بنده را شرمنده کرده‌اند ولی می‌خواهم بگویم هیچکدام از موارد ده‌گانه از مزایای کتاب نیست، بلکه اینها اصولی‌اند که در تدوین کتب درسی دانشگاهی به ویژه در کتب تقسیم کار فنی و تخصصی موجب قشربندی و تمایز اجتماعی می‌گردد و این گونه تمایز اجتماعی یا قشربندی‌ها هیچ ارتباطی به نهاد اجتماعی یا نهاد آموزش و پرورش ندارد (به تصویر صفحه مراجعه شود) اگر ناقد محترم می‌خواستند نظر آلوین سو را در ارتباط با آموزش و پرورش مبنا قرار دهند، باید می‌گفتند کارکرد آموزش و پرورش از گروه خانواده یا از سازمان خانواده جدا شد و به سازمان آموزش منتقل شد جامعه‌شناسی باید رعایت گردد. ناقد محترم باید بدانند هر کتاب، نسبت به واحد درسی مربوط بالاخره حجم و اندازه‌ای دارد، هر مبحث باید در حدودی باشد متناسب با واحد درسی و آن قدر بر حجم نباشد که طی شانزده جلسه دو ساعتی نتوان آن را تمام کرد و حجمش‌ تعریف و تبیین نهاد آموزش، سازمان آموزش و رابطه این دو، مشخص نمودن فرق آنها و همچنین چگونگی شکل‌گیری نهاد آموزش و شکل‌گیری نظام آموزش و پرورش در فصل دوم از مزایای مهم کتاب است (به تصویر صفحه مراجعه شود) از مزایای بسیار مهم این کتاب طرح مسایل مهم در مورد«آموزش دائم»است؛ آموزش دائم یا مادام العمر، چیزی که توسعه اجتماعی در جهان کنونی و آینده بدون توجه به آن امکان‌پذیر نیست آنقدر باشد که دانشجو را بیزار نکند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.