خلاصه ماشینی:
"این تحقیق را معمولا نه یک فرد بلکه یک تیم پژوهشی دلیل توجه من به این کتاب، مسائل اجتماعی فرهنگی بود که پیرامون خود،در زندگی روزمره شاهد آن بودم مطالعات فرهنگی،مطالعه راجع به فرهنگ نیست، بلکه رهیافت معینی است که ریشه در کارهای ریموند ویلیامز و ریچارد هاگرت در اواخر دهه 1950 و اوایل دههء 1960 و خصوصا شکلگیری «مرکز مطالعات فرهنگی معاصر» در دانشگاه بیرمینگام انگلستان دارد (به تصویر صفحه مراجعه شود) انجام میدادند.
از این هدف از نقد فرهنگی، کشف قانونمندیهای حاکم بر تولیدات فرهنگی و بررسی تأثیر این تولیدات بر نحوه شکلگیری هویت آحاد جامعهء مدرن هست هدف من ترویج ایدههای نویسنده کتاب بری ریچاردز نبوده است، بلکه ترجمه این کتاب را با این هدف انجام دادهام که نوعی روششناسی را در مطالعات فرهنگی بشناسانم منظر میتوان گفت برخلاف دیدگاه متداول که تلویزیون را مروج تننمایی و به نمایش گذاشتن خشونت میداند،اتفاقا پخش مسابقات فوتبال از تلویزیون منجر به کاهش خشونت گردیده است.
پژوهش من به تأسی از الگوی تحقیقات«مرکز مطالعات فرهنگی معاصر» در دانشگاه بیرمنگام انگلستان،رویکردی میانرشتهای را در بررسی مضامین و دلالتهای فرهنگی آگهیهای تلویزیونی در پیش میگیرد؛رویکردی که نمونهاش را در نحوهء مطالعهء ریچاردز درباره کارکردهای فرهنگی فوتبال در کتاب روانکاوی فرهنگ عامه پیشتر توضیح دادم و بنابر فرضیاتش،بصیرتها و روشهای یک حوزه از علوم انسانی را میتوان برای فهم بهتر مسائل مربوط به حوزهای دیگر از این علوم به کاربرد."