Skip to main content
فهرست مقالات

فرهنگ عامه: لذت و عاملیت

نویسنده:

(3 صفحه - از 88 تا 90)

کلید واژه های ماشینی : فرهنگ عامه، فوتبال، روانکاوی فرهنگ عامه نظم، اتومبیل، روانکاوی، کتاب روانکاوی فرهنگ عامه، مصرف، نشاط، موسیقی، ورزش

خلاصه ماشینی:

"ریچاردز،جذابیت فوتبال را تز قوانین و ضوابط شور و شوق هواداران متعصب،قوانین و ممنوعیتهای‌ بازی فوتبال،سبب شد که این ورزش همان‌ جایگاهی را برای ما داشته باشد که جامعهء بشری با محدودیتهای سخت‌گیرانه‌تر و پیچیده‌تر دارد بری ریچاردز در نظریهء روانکاوانهء خود افراد جامعه‌ را کنشگرانی مختار در فرهنگ عامه در نظر می‌گیرد که بازی خوردگان درماندهء«صنعت فرهنگ‌سازی» مقتدر نیستند آن‌ (ممنوعیت‌ لمس توپ و ممنوعیت خشونت‌ ورزی)می‌داند که این‌ قوانین و سیر تکوینی آن در صد و سی سال گذشته،فوتبال را به سوی بازی متمدنانه سوق داد. بدین‌معنی که موسیقی پاپ که یکی از همه گیرترین‌ کالاهای فرهنگ عامه است به ساماندهی رشد روانی جوانان و دیگر اقشار به عنوان مصرف‌کنندگان کالا کمک می‌کند؛زیرا این پدیده هم به صورت‌ محصولی فرهنگی و هم به صورت حاشیهء صوتی در آگهیهای تجاری و مراکز خرید در همهء حوزه‌های مصرف استفاده می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.