Skip to main content
فهرست مقالات

فرهنگ عامه: لذت و عاملیت

نویسنده:

(3 صفحه - از 88 تا 90)

کلید واژه های ماشینی : فرهنگ عامه، فوتبال، روانکاوی فرهنگ عامه نظم، اتومبیل، روانکاوی، کتاب روانکاوی فرهنگ عامه، مصرف، نشاط، موسیقی، ورزش، کتاب، مصرف کالا، اصل بنیادین نظریهء فرهنگ عامه، روانکاوانه، ممنوعیتهای بازی فوتبال، اجتماعی، لذت و عاملیت، فرهنگ عامه نظم و تربیت، نظری، بدن، روانکاوانهء، ورزش فوتبال، کارشناس ارشد جامعه‌شناسی روانکاوی فرهنگ، بری ریچاردز، نشاط بری ریچاردز حسین پاینده، مصرف کالا و تحقیقات روانکاوانه، فن هراسی و فن دوستی، مصرف‌کنندگان، فرهنگ مباحث بعدی ریچاردز، تربیت و نشاط بری ریچاردز

خلاصه ماشینی: "ریچاردز،جذابیت فوتبال را تز قوانین و ضوابط شور و شوق هواداران متعصب،قوانین و ممنوعیتهای‌ بازی فوتبال،سبب شد که این ورزش همان‌ جایگاهی را برای ما داشته باشد که جامعهء بشری با محدودیتهای سخت‌گیرانه‌تر و پیچیده‌تر دارد بری ریچاردز در نظریهء روانکاوانهء خود افراد جامعه‌ را کنشگرانی مختار در فرهنگ عامه در نظر می‌گیرد که بازی خوردگان درماندهء«صنعت فرهنگ‌سازی» مقتدر نیستند آن‌ (ممنوعیت‌ لمس توپ و ممنوعیت خشونت‌ ورزی)می‌داند که این‌ قوانین و سیر تکوینی آن در صد و سی سال گذشته،فوتبال را به سوی بازی متمدنانه سوق داد. بدین‌معنی که موسیقی پاپ که یکی از همه گیرترین‌ کالاهای فرهنگ عامه است به ساماندهی رشد روانی جوانان و دیگر اقشار به عنوان مصرف‌کنندگان کالا کمک می‌کند؛زیرا این پدیده هم به صورت‌ محصولی فرهنگی و هم به صورت حاشیهء صوتی در آگهیهای تجاری و مراکز خرید در همهء حوزه‌های مصرف استفاده می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.