خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) جامعهشناسی ورزش و رسانههای گروهی گزارش نشست تخصصی انجمن علمی جامعهشناسی ورزش ایران،با همکاری ادارهی کل تربیتبدنی وزارت آموزش و پرورش* درآمد دنیای امروز یعنی دنیای ارتباطات و رسانه؛دنیای که در آن فرماندهی رفتارها و مغز در دست ابرقدرتی به نام رسانه است.
رسانهها به عنوان یک عامل مهم و فرهنگساز ورزشی،با دستگاههای اصلی متولی ورزش و تربیتبدنی در جامعه،همتراز و همسنگ میباشد و موظف است به برنامهها و راهبردهای ورزشی مصوب در جمهوری اسلامی توجه کند و در انعکاس مسابقات، گزارشها،اخبار و رویدادهای ورزشی اولویتها را کاملا در نظر داشته باشد.
» رسانههای ورزشی و ورزشهای رسانهای دیگر سخنران این نشست،دکتر حمید قاسمی عضوهیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون فرهنگی سازمان تربیتبدنی، ضمن برشمردن توسعهی ورزشی و توسعهی رسانهای در دنیای پیشرفتهی امروز،ورزش را به رسانه بسیار وابسته دانست و گفت: «پیشرفت و توسعهی ورزش و تربیتبدنی در هر جامعهای،با چگونگی و میزان همکاری رسانههای گروهی بهطور مستقیم ارتباط دارد و این وابستگی باعث شده است که امروزه،هم رسانههای ورزشی داشته باشیم و هم ورزشهای رسانهای.
دکتر بهمنی این چهار مؤلفه را درون یک هرم،با قاعدهی تربیتی،که متولی آن سازمان آموزش و پرورش است و بیشترین تعداد افراد را شامل میشود،ترسیم کرد و گفت:«در مراحل بعدی به ترتیب،ورزش همگانی و تفریحی،ورزش قهرمانی و در رأس هرم،ورزش حرفهای که هدف آن مدالآوری و درآمدزایی است،قرار گرفتهاند.
»دکتر بهمنی رسانهها را به تحلیلگر مغز جامعه تعبیر کرد و گفت:«رسانهها در مسیر تغییرات رفتاری جوامع بشری به صورت فوری و آنلاین و تأثیرگذار در حال کار هستند و اکثرا ورزش مدرن و قهرمانی و حاشیهای شدن ورزش پایه و ورزش همگانی را دنبال میکنند."