خلاصه ماشینی:
"مترجم در مقدمه جلد اول کتاب آورده است:«برخلاف تصور عموم که فکر میکنند جلوههای بصری اعجابانگیز فیلمهای سینمایی و ویدئویی توسط 3D MAX طراحی و اجرا شده،باید به اطلاع برسانم که اغلب این پروژهها بخصوص در استودیوهای هالیوود توسط نرمافزار light wave 3D اجرا میشوند.
در طی هر فصل کتاب به«نکته»و«هشدار»و«راهنمایی» که با لوگوهایی خاص و با حروف ایرانیک مشخص شدهاند، برخورد میکنیم که در طی آنها به راهبری بیشتر کاروران جهت استفاده از نرمافزار Lw 3D میپردازیم و همچنین در ابتدای فصول اهداف فصل و در آخر نیز چکیدهای از آن فصل آورده شده است که این شکل کار از مشخصات خوب کتاب حاضر است.
در آخر فصل نویسنده آورده است: «در حالیکه داشتن مجموعه غنی از ابزارها به شما این اطمینان را میدهند که در ساخت مدلهای خواسته شده دچار اشکال نمیشوید،اما فقط وقت و تجربه کافی است که مهارتهای ضروری برای ایجاد مدلهای هر چه واقعیتر و مناسبتر را فراهم میآورد.
در این فصل مباحث«درک مفاهیم اساسی ẓMetaNURBS و ساختن یک کاراکتر انسانی و آمادهسازی شیء برای محیط Layout و خلق Morph (تغییر شکل شی از حالتی به حالت دیگر) با MetaNURBS مورد بررسی قرار میگیرند.
شما در این فصل خواهید آموخت:درک سطوح و بافت و پارامترهای تعیین ملزومات سطح در پروژه استفاده از بافتهای رویهای،استفاده از طرحهای تصویری (image map استفاده از آثار بافتی پیشرفته،متحرکسازی بافتهای رویهای،استفاده از فتوشاپ برای ایجاد طرحهای تصویری،اسکن نمودن بافتها و استفاده از منابع اضافی که البته در متن کتاب از بخش آخر-استفاده از منابع اضافی- خبری نیست!با اینکه در قسمت اهداف بخش آورده شده است."