Skip to main content
فهرست مقالات

چاپ و نشر در برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : برنامهء سوم توسعه ،برنامه ،چاپ و نشر ،کتاب ،فرهنگی ،برنامه سوم توسعه ،سیاستهای ،تدوین ،تولید ،قوانین ،سهم ناشران غیر دولتی ،اسلامی ،قوانین و مقررات ،برگزاری نمایشگاه‌های کتاب ،افزایش سهم ناشران غیر دولتی ،شاخصهای ،بازار ،رشد ،بخش چاپ و نشر ،تدوین برنامه ،حوزهء چاپ و نشر ،عنوان کتاب ،کتاب کودک و نوجوان ،افزایش ،حمایت ،ناشران دولتی ،ایران ،سهم ،تدوین لایحه قانون نشر کتاب ،عناوین و شمارگان کتاب

خلاصه ماشینی:

"حوزهء چاپ و نشر نیز همچون سایر بخشها در ابتدا سیاستهای استراتژیک‌ خود را تدوین کرد که به قرار زیر است: -قانونمند،شفاف و کارآمد کردن نظام نظارتی حوزهء چاپ و نشر کتاب‌ -مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه و گسترش و تعمیق ارزشهای انقلاب‌ اسلامی و ملی از طریق توسعهء امر کتاب و کتابخوانی‌ -ایجاد تسهیلات بیشتر برای دسترسی همگان به کتاب از طریق‌ گسترش و فعال کردن شبکه‌های توزیع و اطلاع‌رسانی کتاب در سراسر کشور -تلاش در جهت ارتقای منزلت اجتماعی و اقتصادی اهل قلم و حمایت‌ از حقوق معنوی و مالکیت فرهنگی پدید آورندگان آثار فرهنگی‌ -تقویت اقتصاد چاپ و نشر با تأکید بر استقلال اقتصادی ناشران و حفظ بازار رقابتی و فراهم آوردن زمینهء مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش تعاونی و خصوصی‌ -گسترش و حمایت از اجرای پژوهشهای بنیادی و آموزشهای علمی- کاربردی در حوزهء چاپ و نشر -تقویت روابط بین‌المللی در حوزهء فرهنگ مکتوب و گسترش مبادلات‌ و بازاریابی کتاب در جهت حضور مؤثر در عرصهء فرهنگ جهانی‌ همان طور که ملاحظه می‌شود سیاستهای استراتژیک بخش چاپ و نشر روی موضوعاتی تأکید کرده است که متأسفانه به دلایل گوناگون تاکنون‌ کمتر بدان توجه شده بود و سیاستهای بنیادین برای رونق بازار چاپ و نشر محسوب می‌گردند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.