Skip to main content
فهرست مقالات

تلویزیون و الگوی تماشای مخاطبان

نویسنده:

(3 صفحه - از 17 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : تلویزیون، تلویزیون و الگوی تماشای مخاطبان، مخاطبان، تماشای تلویزیون، رسانه، برنامه‌های تلویزیون، کتاب، تماشای تلویزیون اختصاص، کانال‌های پخش برنامه، تماشای برنامه‌ها و کانال‌های تلویزیون

خلاصه ماشینی:

"نقد و بررسی تلویزیون و الگوی‌ تماشای مخاطبان شعبانعلی بهرامپور تلویزیون و مخاطبان آن اندرو ارنبرگ،پاتریک باروایز ترجمه:فرهاد رادپور مرکز تحقیقات و مطالعات و سنجش برنامه‌ای صدا و سیمای‌ جمهوری اسلامی ایران،1378 (به تصویر صفحه مراجعه شود) بدبینانه‌ترین برآوردها، بیانگر آن است که مردم‌ بطور متوسط،بین 10 الی‌ 25 ساعت،از اوقات خود را در طول هفته به‌ تماشای تلویزیون‌ اختصاص می‌دهند و یا در اتاقی هستند که‌ تلویزیون در آن روشن‌ است از میان رسانه‌های مختلف جمعی مدرسه،تلویزیون از جایگاه‌ ویژه و ممتازی برخوردار است. از نظر نویسندگان کتاب،مطالعات و تحقیقات‌ انجام شده در این زمینه حاکی است که«احتمال تاثیر تدریجی یا درازمدت تلویزیون را نمی‌توان با قاطعیت و بوضوح مشخص کرد (به تصویر صفحه مراجعه شود) است تماشاگر یک سریال علمی و امثالهم نیز باشد. فصل‌ چهارم این موضوع را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهد که‌ در اغلب اوقات تماشای سریال‌های خاص تلویزیونی مانند دیگر برنامه‌های تلویزیون تا حدودی،نامنظم است. همچنین فصل‌های مختلف بخش پنجم می‌کوشد به‌ این پرسش پاسخ دهد که«چگونه و چرا تلویزیون‌ نگرانی‌های بسیار زیادی را برانگیخته»است؟نویسنگان‌ ضمن آنکه می‌کوشند به این پرسش بطور مستدل و با تکیه بر برخی تحقیقات در انگلستان و آمریکا پاسخ دهند، این پرسش و نظر را مطرح می‌کنند که احتمالا نگرانی‌های‌ مختلف در مورد تلویزیون و تأثیر آن در اغلب اوقات‌ مبالغه‌آمیز است. نگاه کلی کتاب به‌ تحقیقات و استفاده نویسندگان از یافته‌های تحقیقات‌ گسترده انجام گرفته در دو کشور آمریکاو انگلستان از همان ابتدای فصل اول این نوید را به خواننده می‌دهد که‌ با یک متن کاملا علمی ومستند روبرو است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.