Skip to main content
فهرست مقالات

گام های اصلی در نشر کتاب

نویسنده:

(5 صفحه - از 32 تا 36)

کلید واژه های ماشینی : کتاب، نشر، گام‌های اصلی در نشر کتاب، نشر کتاب، ویراستار، ویرایش، ارزشیابی، طراحی، خواننده، سیاست

خلاصه ماشینی:

"تولید فنی:در این بخش،طراحی،حروف‌نگاری، صفحه‌آرایی،تهیهء اشکال بعدی،طراحی جلد و موارد مطالب تبلیغی و ترویجی مربوط به کتاب هر یک به‌ شکل جداگانه توصیف شده‌اند و تولید چاپی،تامین مواد و مصالح کتاب،تکثیر چاپ و صحافی وظیفهء تولید فنی و چاپی‌ پایان می‌پذیرد نویسنده در این بخش از ضرورت‌ رابطه‌های موجود بین مسئولان در هر مرحله کاری‌ سخن می‌گوید؛از جمله رابطهء طراح و ویراستار در بخش طراحی و وظیفه مشترک بخش ویراستاری و تولید فنی که شامل نظارت ویراستار در حروف‌نگاری، تعیین اندازه و نوع حروف،یا تشریک مساعی صفحه‌آرا و طراح که البته چینین امری امروزه به یاری نرم‌افزارها طراحی و آماده می‌شوند. تولید چاپی:مرحلهء تولید چاپی پس از پایان تولید فنی کتاب و خارج شدن از دستگاه ناشر آغاز می‌شود که‌ شامل آماده‌سازی کتاب،چاپ صحافی و روکش و آمادگی برای پخش است. نویسنده در این بخش طرق معرفی کتاب را چنین‌ برمی‌شمرد: ارایه معرفی کوتاه و گویا با نظارت ویراستار در پشت جلد کتاب،معرفی آثار دیگر ناشر در چند صفحه‌ پایانی کتاب شامل آثار زیر چاپ و آینده،انتشار برگه‌های معرفی یا جزوه‌های مختصر و جداگانه با کیفیت مطلوب و قرار دادن آنها در یک یا چند کتاب‌ ناشر و عرضهء آنها در مکان‌های فروش،تهیه‌ معرفی‌های مناسب با رده و سنخ خوانندگان یا سنخ‌ روزنامه‌ها و مجلات و همراه کردن آنها با نسخه‌ای از کتاب برای بخشهای فرهنگی مطبوعاتی مربوط در زمان مناسب،از راه مناسب و به شیوه‌ای مناسب،در سازمانهای بزرگ وجود فردی به نام رابط از جانب ناشر از اقدامات مثبت است؛معرفی‌های رادیویی،تلویزیونی، چاپ کردن خلاصه‌هایی از کتاب در مطبوعات، برگزاری نشستهای دیدار با پدیدآورندگان و ناشران، برگزاری مصاحبه‌ها در رسانه‌ها."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.