Skip to main content
فهرست مقالات

کتابخانه کلاسی

نویسنده:

(2 صفحه - از 18 تا 19)

خلاصه ماشینی:

"اما آنچه در کشور ما اهمیت دارد و توجه جدی‌ مدیران،مسئولان،خانواده‌ها،معلمان و در یک کلمه‌ کمک همهء اقشار جامعه را می‌طلبد،انگیزه و رغبت‌ بسیار پایین برای مطالعه کتاب در جهت یادگیری و یاپرکردن اوقات فراغت است. در این‌ فصل مطالبی درباره نیازهای انسانی و سلسله‌ نیازهای آبراهام مازلو،رشد ذهنی و عقلی ارایه شده‌ توسط ژان پیاژه،مراحل رشد از نظر پیاژه و ویژگی‌های هر مرحله و علائق مطالعاتی کودکان به‌ صورت طبقه‌بندی سنی(6 و 7 سال،8 و 9 سال، 10 11 سال)مورد بررسی قرار گرفته است. اگر دانش‌آموزان با ساختار ذهن خویش به زبان ساده‌ آشنا شوند و مراحل یادگیری،به یاد سپاری و یادآوری را بشناسند،می‌توانند سریعتر مطالعه کرده‌ و مطالب را درک کنند و در هنگام لزوم از آنها استفاده نمایند و این وظیفه معلم است که‌ دانش‌آموزان را راهنمایی کند و روشهای مؤثر و مفید یادگیری را به آنها آموزش داده و همواره‌ هنگام با آنها پیش رود،فصل ششم این کمک را به معلم ارایه می‌دهد که ابتدا خود با این روشها آشنا شود و سپس برای دانش‌آموزان به کار بندد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.