Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه ریزی استراتژیک برای خدمات کتابخانه ای و اطلاعاتی

نویسنده:

(2 صفحه - از 20 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : خدمات کتابخانه‌ای و اطلاعاتی، کتابخانه، استراتژی، کتاب، برنامه‌ریزی استراتژیک، مدیران، برنامه‌ریزی استراتژیک معرفی مفهوم اقدام، برنامه‌ریزی کتابخانه و استراتژی سازمانی، مدیریت، سازمان

خلاصه ماشینی: "برنامه‌ریزی برای خدمات کتابخانه‌ای و اطلاعاتی با طراحی فرآیندها و راه حلهای‌ مختلف و تجزیه و تحلیل آنها بار سنگین‌ مشکلات مدیریت و سازماندهی را کاهش‌ می‌دهد تا مدیران بتوانند با ذهنی شکوفا و خلاق‌ به سوی آینده‌ای روشن گام بردارند. نویسنده در قسمت تحلیل بخشی،اولین‌ علی اکبر یزدانی قدم مفید در بررسی محیط خدمات کتابخانه را اطلاعات،انتخاب مقوله‌ها یا موضوعاتی برای‌ تمرکز تحقیق دانسته است که به وسیلهء آن‌ می‌توان مسئولیت واقعیت‌یابی و تحلیل را به‌ کارکنان آموزش داد. تنظیم استراتژیها متضمن ارزشیابی گزینه‌های پیش روی‌ برنامه‌ریزی برای خدمات کتابخانه‌ای و اطلاعاتی با طراحی فرآیندها و راه حلهای مختلف و تجزیه و تحلیل آنها بار سنگین مشکلات مدیریت‌ و سازماندهی را کاهش می‌دهد تا مدیران بتوانند با ذهنی شکوفا و خلاق به سوی آینده‌ای روشن‌ گام بردارند. این امر میسر نمی‌شود جز تعیین یا پیش‌بینی،برانگیختن و ارضای نیازهای اطلاعاتی‌ مراجعان از طریق طراحی و عملیات سیستمهایی برای‌ خلق،استنتاج،گردآوری و طبقه‌بندی اطلاعات کتابخانه به منظور نیل به هدفها و انتخاب‌ راههای بهتر اقدام است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.