خلاصه ماشینی:
"درست است که وی نخستین رساله مهم در باب این موضوع را به نگارش درآورد،لیکن اثر چند جانبه رودلف اتو( Rudolf Otto ) اجازه طبقهبندی دقیق و مشخص را در اینباره نمیدهد.
گرچه فاندرلیو به هنگام جوانی به تحصیل در زبانهای شرقی پرداخت و مدرک دکتری را با پایاننامه خود در باب ادیان مصری اخذ نمود،بعدها دو کتاب عالی و درخشان پیرامون ادیان ابتدایی و مقالات بی شمار و تک نگاشتهایی درباره سایر ادیان مختلف و توحید آغازین و روانشناسی دین منتشر ساخت.
برای فاندرلیو وظیفهء اساسی پدیدهشناسی دین روش ساختن (به تصویر صفحه مراجعه شود)ساختارهای درونی پدیده دینی است.
اینجا مهمترین بی کفایتی رهیافتش مطرح میشود،زیرا حتی متعالیترین بیان دینی فی المثل،جذبه عرفانی خود را از طریق ساختارهای ویژه و تجلیات فرهنگیای که در وضعیت تاریخی هستند،نشان میدهد.
پی نوشت: -------------- (*)این مقاله ترجمه صفحات 53-43(فصل دوم)این کتاب است: Eliade,Mircea,"THE QUEST"history and meaning in religion,University of Chicago press 1996"