Skip to main content
فهرست مقالات

ویلکی کالینز و دیکنز

نویسنده:

مترجم:

(12 صفحه - از 303 تا 314)

کلید واژه های ماشینی : دیکنز، کالینز، ویلکی کالینز و دیکنز، رمان، داستان، ویلکی کالینز، درام، ملودرام، زن، زن سفیدپوش

خلاصه ماشینی:

"دوره دوم، یا بهترین دوره فعالیت ادبی کالینز که از زمان آشنایی او با دیکنز آغاز می‌شود با آثاری چون زن سفیدپوش و مون استون (سنگ ماه) [ 1868 ] مشخص می‌شود؛ که این هر دو رمان شکل اولیه و نخستین ژانر داستان پلیسی است. در جایی که دیکنز یک شخصیت مهم داستان خود را با سهل‌انگاری معرفی می‌کند، به‌گونه‌ای که تا زمانی دراز در طول ماجرا نمی‌توانیم دریابیم با چه شخصیت نیرومندی سروکار داریم؛ کالینز، لااقل تا آنجا که به دو قهرمان کتاب زن سفیدپوش مربوط می‌شود، تمام ابزارهای موءثر را برای ایجاد تأثیری دراماتیک به‌کار می‌بندد. نزدیکتر شد، وبا خود گفتم (با احساس حیرتی که کلماتم توان بیان آن را ندارد) "بانویی زشت است!" نحوه معرفی کنت بوسکو ــ که طولانیتر از آن است که در اینجا به‌طور کامل نقل شود ــ مستلزم نقش‌پردازی دقیق بیشتری است، اما باید در نظر داشته باشیم که، درحالی‌که وصف ماریون هاکومب پیشتر داده شده است، استنباط ما از شخصیت کنت به دلیل اینکه بازگوی طرز تلقی ماریون از اوست، کیفیتی به‌مراتب نیرومندتر می‌یابد: در ظاهر شخصی، عادات و سرگرمیهای وی خصوصیاتی وجود دارد که باید به بی‌پرواترین زبان سرزنش می‌کردم یا به بیرحمانه‌ترین وضع به سخره می‌گرفتم، اگر آنها را در مرد دیگری یافته بودم. کالینز هرگز قادر نبود شخصیتهای دوردل و معاون (Durdles and Deputy) را خلق کند، اما دوردل و معاون به‌وضوح می‌بایست نقش خود را در یک کل واحد ایفا کنند، همان‌گونه که آثار کالینز، یک کل خوش‌ساختار است، حال آنکه تا زمان نوشتن خانه قانون‌زده کارهای دیکنز قطعا چنین نبود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.