Skip to main content
فهرست مقالات

اخلاق قرآنی برای معلم خوب/ گزارشی از نشست «ارزیابی روش های آموزش قرآن»

(2 صفحه - از 42 تا 43)

کلید واژه های ماشینی : قرآن، آموزش قرآن، قرآن کریم، معلم خوب، کارشناس آموزش قرآن کریم، اخلاق قرآنی، ارزیابی روش‌های قرآن کریم، ارزیابی، آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، ارزیابی روش‌های آموزش قرآن، توان روخوانی و روان‌خوانی قرآن، روخوانی قرآن کریم آموزش، روخوانی، نشست خادمان قرآن کریم، روش‌های تدریس قرآن کریم، مدرس و کارشناس آموزش قرآن، روش، ارزیابی مدرس از روش تدریس، معنی، مدرس، سبک‌های، شیوه‌های سنتی آموزش قرآن، مدرس روخوانی قرآن، نمایشگاه قرآن کریم، شیوه، آموزش قرآن کریم به بیان، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، روخوانی قرآن در خصوص نمایشگاه، مرحله بعد فهم معانی، روان‌خوانی قرآن همرا‌ه با آموزش

خلاصه ماشینی: "«مسعود وکیل»مدرس و کارشناس آموزش قرآن کریم گفت:«اگر بخواهیم یک برنامه آموزشی مانند آموزش در کلاس درس را بررسی کنیم،چهار جزء اصلی مشخص خواهد شد. وی در ادامه به دو معنی متفاوت«روش»در آموزش قرآن اشاره کرد و اظهار داشت:یک معنی«روش»مفهومی است که در کنار دیگر اجزاء آموزش شکل می‌گیرد و تعریف می‌شود. این استاد دانشگاه در توضیح سبک‌های مختلف آموزش قرآن گفت:«برای آموزش قرآن در هر مقطعی ابتدا باید مخاطب را مشخص کرد. این سبک،شیوه مرسوم و سنتی آموزش قرآن کریم است و باید گفت که متأسفانه پس از مرحله تجوید،هیچ برنامه دقیقی برای ادامه آن وجود ندارد. در این نشست،همچنین«غلام عباس خراسانی»مدرس دانشگاه و کارشناس آموزش قرآن گفت:«باید توجه داشت برای تبدیل شدن به یک معلم خوب قرآن،در کنار قرائت و حفظ باید به علم تدریس نیز تسلط داشت». وی با اشاره به روش‌های تدریس قرآن کریم عنوان کرد:«10 نکته مهم برای تدریس قرآن به شیوه مطلوب برشمرده می‌شود."

صفحه:
از 42 تا 43