خلاصه ماشینی:
"در این زمان و با مدیریت میرفندرسکی سیستم آموزش دانشگاه دست خوش تغییرات زیادی شده و نظام آکادمیک گذشته،جای خود را به شیوههای نوینی داده بود که در آن دانشجویان با هنر مدرن آشنایی بیشتری پیدا میکردند.
همینطور میخواستم مطالب بیشتری بدانم دربارهء آنچه در دانشکده به ما تدریس میشد؛مثلا،دوست داشتم دربارهء هنر مدرنی که به ما یاد میدادند،و یا پیرامون آنچه الخاص در طراحی تند به ما میآموخت،اطلاعات زیادتری داشته باشم؛برای این منظور به سراغ کتابهای برجمه نشدهای-که این مطالب در آنها یافت میشد-رفتم.
» شروه در سالهای دانشجویی،در کنار علائق دیگر خود، سفالگری را دنبال میکرد و آشنایی با انوشفر،که در دانشکدهء هنرهای زیبا تجربه روی لعاب را دنبال میکرد، سبب ادامهء این کار با جدیت بیشتری شد.
خیلی مایل بودم آنچه را در این کتاب دربارهء لعاب نوشته شده بود،خود نیز تجربه کنم؛و دانشکده این فرصت را به من داد که از امکانات آنجا برای این منظور استفاده کنم.
4 در همهء این سالها و تاکنون،اگرچه ترجمه،تألیف و تدریس، اصلیترین کارهای شروه بوده،اما به تناوب و در فرصتهایی که برای او فراهم میشد،سفالگری،مجسمهسازی،نقاشی و طراحی را نیز دنبال کرده است.
عضویت در شورای سیاستگذاران و داوران اولین نمایشگاه،ارائهء مقاله و سخنرانی در همایش هشتمین نمایشگاه دو سالانهء سفال و سرامیک ایران،تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی و برنامههای کوتاهمدت هنر سفالگری وزارت ارشاد،همکاری در تدوین استاندارد آموزشی هنر سفالگری سازمان فنی و حرفهای کشور،تهیه و تدوین سرفصلهای دورهء کاردانی هنر سفالگری برای دانشگاه جامع علمی-کاربردی،تألیف جزوهء آموزشی برای تدریس در هنرستانهای کاردانش،تألیف کتاب"مبانی و مقدمات سفالگری"،ترجمهء شش کتاب آموزش هنر،و بیش از ده سال تدریس سفالگری و لعاب از جمله فعالیتهای دیگری است که وی تاکنون داشته است."