Skip to main content
فهرست مقالات

ناکارآمدی رویکرد رسمی در آموزش های قرآنی

نویسنده:

(3 صفحه - از 45 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : آموزش، قرآن، رویکرد رسمی در آموزش، شیوه‌های صحیح آموزش معارف قرآن، پرسشگری، آموزش قرآن، دانش‌آموزان، ایجاد روحیه پرسشگری در دانش‌آموزان، مربیان، شرایط پرسشگری به‌وسیله فرهنگ آموزش

خلاصه ماشینی:

"هم‌چنین این نکته را نیز باید یادآور شد که جست‌وجو برای یافتن شیوه‌های صحیح آموزش معارف قرآن را نمی‌توان جدا از دیگر نظام‌های آموزشی در نظر گرفت چرا که فرایند یادگیری و آموزش در تمام زمینه‌ها و به‌ویژه در اصول اولیه از قوانینی نسبتا ثابت پیروی می‌کنند. در کشور ما داشتن رویکرد سنتی (رویکرد رسمی فعلی) در شیوه‌های آموزشی از جمله آموزش قرآن در مدارس نیز همچون همه حوزه‌های دیگر مانعی جدی بر سر راه ظهور و بروز استعدادها و به تبع آن باعث از میان‌رفتن نوآوری و خلاقیت در این زمینه شده است. نیز تردیدی نیست که ایجاد تحول در چنین نظام ریشه‌داری با قدمتی که دارد بی‌شک کار ساده‌ای نخواهد بود و شاید گام اول در این راه همانا شناخت معایب، نواقص و کاستی‌هایی است که در ابعاد مختلف دامنگیر عرصه‌های آموزش قرآن در کشورمان شده است."

صفحه:
از 45 تا 47