Skip to main content
فهرست مقالات

دلایل حمایت مالی شرکت ها از فعالیت های هنری

نویسنده: ؛ ؛

مترجم: ؛

بهار و تابستان 1379 - شماره 16 و 17 (32 صفحه - از 119 تا 150)

کلید واژه های ماشینی : بهبود نام و وجهه شرکت ،انگیزه‌های خیرخواهی شرکت‌ها ،رویدادهای هنری حمایت مالی ،بهبود وجهه ،شرکت از حمایت مالی ،تبلیغ وجهه شرکت ،انگیزه‌های خیرخواهی ،نام و وجهه ،انگیزه‌های شرکت‌ها ،مورد حمایت مالی ،انگیزه‌های خیرخواهانه شرکت‌ها ،درصد از شرکت‌ها ،خیرخواهی شرکت و حمایت ،طریق حمایت مالی ،درصد از هزینه‌های حمایت ،حمایت مالی ،حمایت مالی شرکت‌ها ،تبلیغ نام و وجهه شرکت ،وجهه ،رویدادهای هنری ،حمایت از رویدادهای هنری ،خیرخواهی ،رانت‌جویی ،دلایل حمایت مالی ،بهبود وجهه شرکت ،وجهه شرکت ،نام و وجهه شرکت ،هزینه‌های حمایت مالی ،انگیزه‌های حمایت مالی ،خیرخواهی شرکت

توجه و کمک شرکت‌ها به آثار هنری سابقه‌ای دیرینه در ایالات‌متحده دارد. این سنت در اروپا رایج نیست، ولی حمایت مالی شرکت‌ها از رویدادهای هنری از دهه 1960 متداول بوده است. این مقاله به بحث در مورد تفاوت‌ها و مشابهت‌های موجود میان دو روش حمایت از رویدادهای هنری پرداخته و سپس بر روش حمایت مالی شرکت‌ها به‌طور خاص متمرکز شده است. انگیزه‌های شرکت‌ها برای حمایت مالی از رویدادهای هنری، هم در زمینه مطالعات مربوط به انگیزه‌های خیرخواهانه شرکت‌ها و هم انگیزه‌های مرتبط با مخارج بازاریابی و تبلیغات، بررسی گردیده است. در این مقاله، نتایج حاصل از بررسی 69 شرکت که حمایت مالی از 129 رویداد هنری را در ایرلند برعهده داشته‌اند، ارائه و با نتایج محدود حاصل از بررسی‌های مشابه در کشورهای دیگر مقایسه شده است. بررسی‌های مقاله نشان می‌دهد که انگیزه‌های حمایت مالی را در چهار رده می‌توان خلاصه کرد: «تبلیغ نام و وجهه شرکت»، «پیوستگی زنجیره عرضه»، «رانت‌جویی» و «منافع غیرپولی برای مدیران و مالکان شرکت». شواهد به دست‌آمده بررسی، که به‌طور مستقیم یا ضمنی از پاسخ‌های داده‌شده به تعدادی از پرسش‌های دیگر حاصل شده، نسبتا قابل‌توجه است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.