Skip to main content
فهرست مقالات

مسئولیت بین المللی دولت در نتیجه اعمال افراد

نویسنده:

(36 صفحه - از 183 تا 218)

کلید واژه های ماشینی : دولت ،مسئولیت ،مسئولیت بین‌المللی دولت ،دولت مسئول اعمال افراد خصوصی ،اعمال افراد ،دولت انقلابی مسئول اعمال انقلابیون ،شورشیان ،کمیسیون حقوق بین‌الملل ،حقوق بین‌الملل ،انقلابیون ،داور ،نتیجه اعمال افراد ،قاعده انتساب اعمال شورشیان پیروز ،مسئولیت دولت ،دعاوی ،خسارات ،سالنامه کمیسیون حقوق بین‌الملل ،اعمال افراد خصوصی ،اعمال انقلابیون ،کنترل ،State ،دولت در نتیجه اعمال ،مسئول اعمال انقلابیون ،رأی ،مسئول اعمال ،انتساب اعمال افراد خصوصی ،اعمال اشخاص خصوصی ،قاعده ،مسئول اعمال انقلابیون و شورشیان ،اعمال انقلابیون و شورشیان پیروز

خلاصه ماشینی:

"این مسئله مربوط به مسئولیت بین‌المللی دولت است و برای رد ادعای آنان می‌توان به بند 11 (د) بیانیه الجزایر 1 و برخی از قواعد حقوق بین‌الملل که در تفسیر آن به‌موجب این بند، ایالات متحده متعهدشده است از طرح دعاوی ناشی از حوادث قبل از تاریخ بیانیه در ارتباط با «صدمات وارده به اتباع ایالات متحده یا اموال آنها در نتیجه جنبشهای مردمی در جریان انقلاب اسلامی ایران که ناشی از عمل دولت ایران نبوده است» جلوگیری کند. ماده 15 طرح مواد راجع‌به مسئولیت بین‌المللی دولت، که از سوی کمیسیون حقوق بین‌الملل تهیه شده است، تحت عنوان « انتساب عمل یک نهضت انقلابی که به صورت حکومت جدید یک کشور در می آید یا منتهی به تشکیل دولت جدید می‌شود»، درباره قاعده استثنایی فوق چنین می گوید: «1. 4. دولت انقلابی پیروز، برطبق رویه قضایی بین‌المللی، مسئول زیانهائی است که در نتیجه اعمال انقلابیون قبل از پیروزی انقلاب به بیگانگان وارد شده است، مشروط بر اینکه اولا یک سازمان یا گروه متشکل انقلابی وجود داشته باشد، و ثانیا واردکنندگان زیان تحت کنترل واقعی آن سازمان یا گروه انقلابی بوده باشند، و فقط با این شرایط است که اعمال انقلابیون به دولت انقلابی پیروز نسبت داده خواهد شد. » 1 عبارت فوق، دوگونه قابل تفسیر است: یکی آنکه به موجب این عبارت، دولت ایران از مسئولیت مربوط‌به زیانهای وارده به امریکاییان در نتیجه جنبشهای مردمی در جریان انقلاب اسلامی به کلی مبری شده است اعم از اینکه اعمال مزبور طبق حقوق بین‌المللی به دولت انقلابی پیروز قابل انتساب باشد یا خیر."

صفحه:
از 183 تا 218