Skip to main content
فهرست مقالات

مداخله روان شناختی - اجتماعی زودرس در پیشگیری از رفتارهای مجرمانه

نویسنده:

مترجم:

ISC (38 صفحه - از 267 تا 304)

کلید واژه های ماشینی : رفتارهای مجرمانه ،جرم ،مداخله ،اجتماعی ،اطفال ،روان‌شناختی ،پیش‌گیری از رفتارهای مجرمانه ،مداخله روان‌شناختی ،برنامه‌های مداخلهء روان‌شناختی ،پیش‌گیری ،اجتماعی زودرس ،عوامل خطر ،اقدام ،پیش‌گیری زودرس ،مدرسه ،خانواده ،اقدام روان‌شناختی ،والدین ،بزه‌کاری ،احتمال ،ارزیابی ،اطفال در معرض خطر ،پیش‌گیری اجتماعی ،کودک ،آموزش ،مداخله و اقدام روان‌شناختی ،اجرا ،برآورد ،برنامه‌های مداخله ،محیط

نوع رویکردی که مداخله(و اقدام‌های)روان‌شناختی-اجتماعی زود هنگام-زودرس از آن حمایت می‌کند باید به روشنی شناسایی شود.در اینجا، صحبت از پیشگیری از جرم نیست:ارعاب کیفری،کاهش و خامت و تعداد جرایم ارتکابی از صورت‌ها(و انواع)دیگر پیشگیری از پدیده مجرمانه ناشی‌ می‌شود.آن‌چه در پیشگیری زودرس از رفتارهای مجرمانه مطرح است،بین‌ پیشگیری اجتماعی نخستین(بهبود عمومی رفاه اجتماعی)و پیشگیری اجتماعی سومین(حل و فصل اختلاف و تعارض شکل‌گرفتهء با ماهیت اصولا غیرکیفری- پیشگیری از تکرار تعارض و جرم)قرار می‌گیرد.برنامه‌های مداخلهء روان‌ شناختی-اجتماعی زودرس در واقع باید منجر به جلوگیری و متوقف کردن‌ عوامل خطری بشود که صغار در معرض آنها هستند،یعنی،عوامل خطری که‌ احتمال پذیرش و تقلید رفتار مجرمانهء پایدار توسط اطفال را در آینده افزایش‌ می‌دهند.پژوهشهای معاصر،در چارچوب یک راهبرد(استراتژی)مثبت‌تر، مداخله‌های روان‌شناختی-اجتماعی زودرس را به سمت تقویت و تحکیم عوامل‌ حمایتی جهت و سوق می‌دهند که به کاهش این احتمال کمک کنند.

خلاصه ماشینی:

"24 این برنامه،یک الگوی مداخله و اقدام روان‌شناختی-اجتماعی‌ زودرس است،زیرا اغلب محاسن را در خود دارد:از رفتارهای خطردار واقعا پیشگیری می‌کند،محور آن،مشارکت پویا اطفال(و جوانان) ذی‌نفع(یعنی شرکت‌کننده در برنامه)است که به عنوان بانیان رشد خود در برنامه عمل می‌کنند،در واقعیت‌های محیط خانوادگی،فرهنگی و اجتماعی قرار می‌گیرند،مسائلی که حول آموزش مسؤولیت‌ (مسؤولیت‌پذیری)باید با آن روبرو شوند را یکجا جمع می‌کند،زمینه بیان‌ و به زبان‌آوری مسائل و اختلاف‌ها و فراتر از آن،زمینه نمادی کردن‌ عاطفه‌ها*را مساعد می‌کند و بالاخره به طور بسیار ملموس نتایج آن در زمان قابل ارزیابی است،در مورد سنجش نیز قرار گرفته است. Le role de l`intervention psychosociale precoce dans la prevention des comportements -«عوامل حمایتی»به بعضی عوامل جامعه‌شناختی-اقتصادی و فرهنگی یا ویژگی‌های فردی اشاره دارد که ماهیت آنها به‌گونه‌ای است‌ که طفل را در مقابل احتمال وارد یا درگیر شدن در رفتارهای جنایی‌ مستمر آینده،حمایت می‌کنند، -«مسؤولیتهای والدینی»به مجموعهء وظایف و اقتدارهایی اشاره‌ دارد که هدفشان تضمین رفاه و آسایش عاطفی،اخلاقی و مادی طفل، به ویژه از طریق مواظبت از شخص طفل و حفظ روابط شخصی با او،با تضمین آموزش و پرورش،نگهداری،نمایندگی قانونی و اداره اموال ا و است، -«دارندگان(صاحبان)مسؤولیتهای والدینی»شامل مادران و پدران،سایر اشخاص یا نهادهای صالح برای اعمال تمام یا بخشی از مسؤولیتهای والدینی می‌شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.