Skip to main content
فهرست مقالات

کنوانسیون مونترآل برای یکسان سازی برخی مقررات جهت حمل و نقل هوایی بین المللی

نویسنده:

(26 صفحه - از 130 تا 155)

کلید واژه های ماشینی : کنوانسیون، متصدی حمل، متصدی حمل‌ونقل، خسارت، ماده، مسافر، متصدی حمل‌و، متصدی حمل‌ونقل قراردادی، قرارداد، پاراگراف

خلاصه ماشینی:

"ماده 20-تبرئه چنانچه متصدی حمل‌ونقل ثابت کند که خسارت،ناشی از غفلت یا دیگر عمل غلط و غیرقانونی یا ترک فعل خود شخص مدعی جبران خسارات یا شخصی که او حق خود را از طریق آن شخص کسب می‌کند به وجود آمده است،در این صورت متصدی حمل‌و نقل از مسؤولیت خود نسبت به خواهان تا آنجایی که از چنین غفلت یا عمل غلط و غیرقانونی یا ترک فعل ناشی شده باشد کلا یا بخشا مبری خواهد بود. حمل‌ونقل انجام‌شده توسط کسی غیر از متصدی حمل‌ونقل‌ طرف قرارداد ماده 39-متصدی حمل‌ونقل قراردادی،حمل‌کننده واقعی مقررات این بخش مربوط به هنگامی است که شخصی(که از این پس«متصدی‌ حمل‌ونقل قراردادی»نامیده می‌شود)به عنوان یک اصیل،قرارداد حمل مشمول این‌ کنوانسیون را با مسافر یا ارسال‌کننده یا با شخصی که از جانب مسافر یا ارسال‌کننده‌ عمل می‌کند،منعقد می‌کند و شخص دیگری(از این پس«حمل‌ونقل‌کننده واقعی» نامیده می‌شود)به موجب اختیارات حاصله از متصدی حمل‌ونقل قراردادی،حمل را کلا یا بخشا انجام می‌دهد،اما در رابطه با چنین حملی متصدی حمل‌ونقل متوالی به‌ مفهوم مقررات این کنوانسیون نمی‌باشد. ماده 44-تجمیع خسارات در رابطه با حمل‌ونقل انجام‌شده توسط متصدی حمل‌ونقل واقعی،جمع مبالغ‌ قابل وصول از آن متصدی حمل‌ونقل و متصدی حمل‌ونقل قراردادی و از خدمه و نمایندگان آنها که در قالب استخدامی خودشان عمل می‌نمایند،نمی‌تواند از بالاترین‌ مبلغ که می‌توانست علیه خود متصدی حمل‌ونقل قراردادی یا متصدی حمل‌ونقل‌ واقعی تحت این کنوانسیون تعیین شود،بیشتر باشد،اما هیچ یک از اشخاص مذکور برای مبلغی بیش از محدودیت قابل اعمال به آن شخص مسؤول نخواهند بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.