خلاصه ماشینی:
"اینترنت آگهیدهندگان را،با هدف قرار دادن مخاطبان ویژه،به سوی خود میکشاند:بیایید به جای آنکه پول گزافی خرج کنید و پیام تجاری خود را به تودههای گستردهای ارسال کنید که معلوم نیست از کالای شما خوششان بیاید و برای آنها مصرفی داشته باشد،آن را به وسیلهء اینترنت،به مخاطبان محدودتری عرضه کنید که میدانید خریدار محصولاتی مانند محصولات شما هستند.
هدف مدیران شبکههای تلویزیونی همواره خلق برنامههایی بوده است که مردم دربارهء آن با هم حرف بزنند و حالا فیسبوک و شبکههای مانند آن،چنین کاری را انجام میدهند و پس از پخش هر قسمت از این برنامهها،مردم به آن شبکهها هجوم میبرند تا نظر خود را بگویند و نظر دیگران را بخوانند و بشنوند.
هرچه باشد شبکههای کابلی و ماهوارهای مطلبی را دربارهء مشتریان خود میدانند که حتی گوگل هم از آن خبر ندارد و آن هم این است که آنها میدانند مشتریانشان کجا زندگی میکنند.
طبقهء متوسط رو به رشد در برزیل،چین و هند به اتومبیلهای جدید،فرآوردههای تقویت مو،لوازم آرایش و امثال آنها نیاز دارد و میزان آگهیهای تجاری تلویزیونی دربارهء محصولاتی از این دست در این کشورها در حال افزایش است.
برای اینکه دریابیم چرا استودیوهای بزرگ در فروش برنامههای خود به کشورهای خارجی تا این اندازه موفق هستند،کافی است آزمونی انجام دهیم؛به هرکدام از سریالهای درام شبکههای بزرگ تلویزیونی نگاه کنید و در لحظهای از آن دکمهء توقف کوتاه را فشار دهید.
شبکههای بزرگ تلویزیونی امریکا،برای تولید هریک ساعت از برنامههای پرطرفدار خود،بیش از سه میلیون دلار خرج میکنند؛به همین دلیل است که این برنامهها از لحاظ تصویری چنین گیرایی دارند و راحتی توجه مخاطبان کشورهای گوناگون را به خود جلب میکنند."