Skip to main content
فهرست مقالات

بحثی پیرامون عنصر روانی جرم قتل در ادیان الهی و ایران باستان

نویسنده:

(36 صفحه - از 197 تا 232)

کلید واژه های ماشینی : عنصر روانی جرم قتل ،قتل عمد ،عنصر روانی ،قتل عمدی ،جرم قتل ،جرم قتل در آیین ،بررسی عنصر روانی جرم ،عمد ،قتل خطایی ،عمدی ،قاتل ،جزا ،ارتکاب ،ارتکاب قتل عمدی ،وندیداد ،تلمود ،آیین یهود ،ارتکاب قتل ،مجازات مرتکب قتل ،قصد کشتن مجنی‌علیه ،بررسی عنصر روانی ،مجازات قتل عمدی ،حقوق جزا ،تبعید ،مرتکب قتل ،مجنی‌علیه ،قتل غیر عمد ،میزان مجازات مرتکب قتل ،حرمت ارتکاب قتل عمدی ،انواع جرم قتل

خلاصه ماشینی:

"(30)» (43) با دقت در نقل قول مذکور ملاحظه می‌شود که در کتاب عهد عتیق موضوعات زیر پیش‌بینی شده است: 1-انواع قتل شامل:الف-قتل عمدی و ب-قتل خطایی 2-مجازات قصاص برای ارتکاب قتل عمدی 3-مجازات تبعید برای ارتکاب قتل خطایی 4-ممنوعیت دریافت دیه در قتل عمدی همچنین در این مورد در کتاب تلمود آمده است:«هنگامی که وقوع قتل برای دادگاه ثابت شود، یکی از این دو مجازات را درباره شخص محکوم اجرا می‌کنند:تبعید به شهر پناهگاه(سفر اعداد فصل 35)، در صورتی که قتل سهوا و بر اثر تصادفی که در نتیجه سهل‌انگاری و تقصیر متهم است رخ نداده (42)-تلمود، صفحه 313. » 7-2)مصداق قتل در اثر سهل‌انگاری با نیت جنایتکارانه: همان‌طور که در بحث انواع جرم قتل بر مبنای عنصر روانی بیان شد، ملاحظه می‌شود در آیین یهود به استناد کتاب تلمود، نوعی قتل در اثر سهل‌انگاری با نیت جنایتکارانه پیش‌بینی شده که برای مرتکب، مجازات اعدام در نظر گرفته شده است با تحیقیق در مصادیق قتل به نظر می‌رسد«قتل دشمن از روی سهو»تنها موردی که برای این نوع قتل ذکر شده به شرح زیر است: «ربی یوسه می‌گوید:«یک دشمن(که دشمن خود را ظاهرا از روی سهو کشته باشد)اعدام می‌شود، زیرا او به عنوان شخصی که علاقه به صدمه زدن به دشمن خود دارد شناخته شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.