چکیده:
این روزها بانکها به دلیل پخش تیزرهای تبلیغاتی از تلویزیون مورد انتقادات شدید واقع میشوند،اما نکتهای که کمتر بدان توجه میشود،این است که آیا این بانکها هستند که برنامههای تبلیغاتی(تیزرهای تلویزیونی و آنونسهای رادیویی)را میسازند یا شرکتهای تبلیغاتی؟بدون تردید،دانش تبلیغات در ایران به صورت آکادمیک رشتهای جوان است و تاکنون چند بهار بیشتر از عمر آن سپری نشده است و تقریبا تمام کتب و منابع موجود هم ترجمهای از نویسندگان مغرب زمین است.باوجوداین،تبلیغات به روش سنتی در ایران قدمتی دیرینه دارد و هم اکنون تعدادی شرکتهای تبلیغاتی با حد اقل امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در این عرصه حضور دارند که البته روز به روز هم بر تعدادشان افزوده میگردد. بدون تردید،یک تبلیغ بانکی-چه رادیویی و چه تلویزیونی-باید از تأثیر گذاری لازم بر خوردار باشد و خود را در بین تبلیغات دیگر جای دهد.سپس باید ارتباط خود را با مخاطب برقرار سازد.در عین حال، تبلیغ خدمات بانکی باید آن خدمات را به نحو موفق و درست معرفی کند.هدف باید این باشد که در بین ازدحام و شلوغی فکر آدمها نفوذ کرده و برای عرضه پیام تبلیغاتی توجه مخاطب را به خود جلب کند،در غیر اینصورت،بخت آنکه برقراری ارتباط تأثیر مطلوب خود را بگذارد،اندک است.
خلاصه ماشینی:
"تبلیغات خلاق در سیستم بانکداری دکتر مصطفی قاضی زاده-علی سلیمانی بشلی چکیده این روزها بانکها به دلیل پخش تیزرهای تبلیغاتی از تلویزیون مورد انتقادات شدید واقع میشوند،اما نکتهای که کمتر بدان توجه میشود،این است که آیا این بانکها هستند که برنامههای تبلیغاتی(تیزرهای تلویزیونی و آنونسهای رادیویی)را میسازند یا شرکتهای تبلیغاتی؟بدون تردید،دانش تبلیغات در ایران به صورت آکادمیک رشتهای جوان است و تاکنون چند بهار بیشتر از عمر آن سپری نشده است و تقریبا تمام کتب و منابع موجود هم ترجمهای از نویسندگان مغرب زمین است.
این روزها بانکها به دلیل پخش تیزرهای تبلیغاتی از تلویزیون مورد انتقادات شدید واقع میشوند،اما نکتهای که کمتر بدان توجه میشود،این است که آیا این بانکها هستند که برنامههای تبلیغاتی(تیزرهای تلویزیونی و آنونسهای رادیویی)را میسازند یا شرکتهای تبلیغاتی؟تردیدی نیست که دانش تبلیغات در ایران به صورت آکادمیک رشتهای جوان است و تاکنون چند بهار بیشتر از عمر آن سپری نشده و تقریبا تمام کتب و منابع موجود هم ترجمهای از نویسندگان مغرب زمین است.
واقعیت آن است که بسیاری از مخاطبان و مشتریان بانکهای خصوصی از رسانههایی استفاده میکنند که امروز مورد بیمهری دولتمردان هستند،اما هم مدیران بانکی و هم مدیران کشور در تحلیلهای خود باید به این واقعیت توجه کنند که بانک یک بنگاه اقتصادی و خصوصی است و ملاک و اولویت اول برای آن استفاده مؤثر و کارآمد از منابعی است که مردم در اختیار آن قرار دادهاند."