چکیده:
سازمانهای بینالمللی از جمله اتحادیهء اروپا،سازمان ملل متحد،صندوق بینالمللی پول،و سازمان همکاری و توسعهء اقتصادی اعلام کردهاند که فزونی بهرهگیری از فن آوریهای اطلاعات و ارتباطات بعد جدیدی را به صورت تقسیمبندی جوانان دنیا به افراد خوشبخت و نه چندان خوشبخت پدیدآورده است.سازمانهای مورد اشاره اطلاعات و ارتباطات دیجیتال را به چالش گذاشته و راهکارهایی را به منظور عبور از آن طراحی میکنند.در این چالش،مفهوم شکاف دیجیتالی حداقل در چهار شکل مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.
خلاصه ماشینی:
"فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات بعد جدیدی را به صورت تقسیمبندی جوانان دنیا به
چهار شکل مختلف مورد استفاده قرار گرفته است(نوریس51002،ص 4-41؛کاستلز
نخست اینکه مفهوم شکاف دیجیتالی جهانی به منظور اشاره به
الزاما با جهانی شدن اقتصادی یکی نیست،فرصتهای جدیدی را نیز برای مشارکت و
به وجود میآید،میتواند مشارکت مدنی جوانانی را که در این زمینه فعال هستند تقویت
دوم اینکه فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات میتوانند جوانانی را که سابقا به هیچ
حال،باتوجه به اینکه تاکنون تحقیق خاصی در این زمینه انجام نشده،هنوز زود است که
فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات این است که در همان حال که شکافی تکنولوژیکی
نقطه نظر فرهنگ پایدار رسانههای جهانی مسئلهء واقعی این است که فنآوریهای
اطلاعات و ارتباطات مورد نیاز جوانان و نوع فنآوری مورد استفاده آنها در طول
یادگیری مادام العمر منابع اساسی را برای جوانان به وجود آورده و این منابع نیز به نوبهء
آمادهسازی جوانان برای ورود به عصر جدید به منازل واگذار شده است.
بدون بهرهمندی از سواد استفاده از آنها کارآیی خواهند داشت،اما این دیدگاه که
حال،یادآوری این مطلب مهم است که کودکان علاوه بر منابع تولید شده توسط اقتصاد
جوانان برای آنکه بتوانند زندگی خود را در جامعهء آینده بسازند نیاز دارند تا توانایی و
اغلب این احتمال وجود دارد که از مسائل و مشکلات کاملا عملی منحرف شده و به
پیشنهادی برای حل این مشکل استفاده از نرمافزارهای رایگان و تولید تجهیزاتی است که
مشکل عمومی شناخته شده است در مورد فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات این است که
سومین مشکل،مشکل زبان به کار رفته در فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات است."