چکیده:
در این مقاله اعتماد انتزاعی در بین دبیران پیش دانشگاهی شهر همدان شناسایی مورد بررسی قرار میگیرد.از روش پیمایشی و ابزار پرسشناممه برای گردآوری اطلاعات و در نهایت از تکنیکهای آماری مانند تحلیل عاملی و رگرسیون چند متغیره و یک متغره برای تفسیر دادههایمان استفاده شده است.پژوهش به بررسی چگونگی ساخت نظام اجتماعی و اعتماد انتزاعی و روابط میان آنها در این منطقه میسازند.نتایج نشان داد که اعتماد انتزاعی در سطح وسیعی در آموزش و پرورش کاهش یافته است.و هرچه اعتماد اجتماعی کاهش مییابد فاصله اجتماعی افزایش مییابد.
خلاصه ماشینی:
"بنابران مسالهی اساسی این است که میزان اعتماد انتزاعی دبیران شهر همدان چقدر است؟مهمترین متغیر تبیینکنندهی آن کدام است؟آیا فضای توجه در محیط آموزشی از انرژی لازم برای برقرای مراسم تعاملات اجتماعی،برخوردار میباشد؟ اهداف بررسی: هدف کلی:بررسی اعتماد انتزاعی در میان دبیران شهر همدان اهداف ویژه: 1-سنجش و تعیین میزان تمایلات رفتاری دبیران نسبت به مدیرشان در مراکز آموزشی 2-سنجش و تعیین نگرش دبیران نسبت به ساختارهای آموزش و پرورش 3-سنجش و تعیین نگرش دبیران نسبت به ویژگیها و عملکرد مسئولین آموزش و پرورش 4-سنجش و تعیین قضاوت کلی دبیران نسبت به آموزش و پرورش 5-بررسی تاثیر تمایلات رفتاری دبیران نسبت به مدیرشان بر اعتماد انتزاعی آنها 6-بررسی تاثیر نگرش دبیران در بارهی ساختارهای آموزش و پرورش(قوانین و ضوابط)بر اعتماد انتزاعی آنها 7-بررسی تاثیر نگرش دبیران در باره ویژگیها و عملکرد مسئولین آموزش و پرورش بر اعتماد انتزاعی آنها 8-بررسی تاثیر نحوه قضاوت کلی دبیران در بارهی آموزش و پرورش بر اعتماد انتزاعی آنها 9-ارائه راهکارهای کاربردی به مسئولان مرتبط با موضوع در جهت تقویت اعتماد انتزاعی دبیران جهت افزایش کیفی آموزشی 01-ارائه راهکارهای علمی*پژوهشی برای محققین علاقهمند در این حوزه جهت گسترش هرچه بیشتر دامنه علم -------------- (1) Burnot مبانی نظری پژوهش: در یک دستهبندی کلی میتوان نظریهپردازان را در حوزه اعتماد اجتماعی در دو سطح کلان و خرد طیفبندی نمود:در حوزه جامعهشناسی نظریهپردازانی که در سطح کلان به بررسی و تحلیل مفهوم اعتماد پرداختهاند و ساخت اجتماعی را به عنوان سطح مطالعه خود قرار دادهاند شامل:هابز-جان لاک-جرمی بنتام-دور کیم-پارسنز(مراحل جامعهپذیری -تمایلات شخصی)مید(مراحل توسعه خود)-جاناتان اچ ترنز(جامعهپذیری و نقش آن در زندگی اجتماعی و همکاری و مساعدت اعضای جامعه)-ایروینگ روسو(جامعهپیری و تیپهای مختلف شخصیت و ارتباط آنها با نظم اجتماعی-چلبی(اشکال مختلف نظم، نمظ داوطلبانه و اعتماد)میباشند."