Skip to main content
فهرست مقالات

بازی‌های کامپیوتری کودکان،در برزخ جذابیت و محتوا

مصاحبه شونده:

(9 صفحه - از 24 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : کامپیوتر ،کودک ،بازی‌های کامپیوتری کودکان ،کودکان و نوجوانان ،نرم‌افزارهای ،شخصیت‌های ،اسلامی ،آموزش ،امام ،حالت ،روانی ،از کامپیوتر ،ایران ،آموزش کامپیوتر ،شرقی ،نگاه ،شخصیت برنامه کامپیوتری ،فکر ،فطرت آسمانی کودک و نوجوان ،اختیار ،کار ،کامپیوتر و برنامه‌های کامپیوتری ،انبوه بازی‌های کامپیوتری ،بازی‌های کامپیوتری خارجی ،تربیت مربی کودکان و نوجوانان ،معلومات بچه ،بچه‌های ایرانی ،بچه‌ها مجذوب کامپیوتر ،برنامه‌های بازی و سرگرمی ،نرم‌افزارهای بازی

خلاصه ماشینی:

"نظر شما در این زمینه چیست؟ اگر قرار باشد نرم‌افزارهای اسلامی در این زمینه تولید شوند، چه ویژگی‌های باید داشته باشند تا از این عوارض منفی جلوگیری شود؟ منظور آن دسته از کارشناسان که می‌گویند بازی برای کودک ضرر دارد، بازی‌هایی است که کودک در آن نقش ندارد؛ بازی‌هایی که مثلا در آنها کودک در برابر یک شخصیت وحشتناک یا مقتدر قرار می‌گیرد و صرفا باید به طور انفعالی عمل کند. به طور خلاصه در طراحی نرم‌افزارهای مربوط به کودکان و نوجوانان باید سه مسأله رعایت شود:1ـ شناخت کامل نسبت به مخاطب و دانستن این‌که در چه پایه و مایه‌ای از فکر و اندیشه و تلقی نسبت به مسائل و مفاهیم اخلاقی و اسلامی و مذهبی است؛2ـ داشتن معلومات کافی و کامل راجع به آن چیزی که می‌خواهیم ارائه بدهیم؛ یعنی رعایت انطباق محتوا با آیات قرآن و احادیث صحیح و نظرات فقها؛ برای مثال نباید چیزی باشد که به صورت یک نمایشنامه یا بازی در بیاید، بعد گفته شود که فلان جای آن با نص صریح قرآن مخالف است یا با نظر معصومین علیهم‌السلام مخالفت دارد؛3ـ لازم است در مراحل اول به صورت آزمایشی و به طور محدود، بین گروه‌های مختلفی از کودکان، با استعداد و هوش متفاوت و میزان معلومات گوناگون، ارزیابی و بررسی انجام داد."

صفحه:
از 24 تا 32