Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی به قانون تجارت الکترونیک

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، قانون تجارت الکترونیک، قانون، قانون تجارت الکترونیکى، الکترونیکى، ماده، امضاى الکترونیکى، حق، مصرف‌کننده، سیستم اطلاعاتى براى دریافت، مخاطب، شخصى، ارسال، پیام و امضاى الکترونیکى، پیام‌هاى شخصى، حمایت قانون حمایت حقوق مؤلفان، سیستم اطلاعاتى مخاطب، سیستم، حمایت، سیستم اطلاعاتى مخاطب غیر، داده پیام، جرم، سیستم اطلاعاتى، قواعد، امضاى الکترونیکى مطمئن، قواعد عمومى، خدمات، پیام به سیستم اطلاعاتى، رایانه‌اى، بستر مبادلات الکترونیکى

خلاصه ماشینی: "(ماده 38 بند ج)البته این حق دارای استثنائاتی نیز می‌باشد که توسط آئین‌نامه‌ای از هیأت وزیران مشخص شده است این موارد بدین شرح‌اند؛ الف)در مورد خدمات،در صورتی که با توافق مصرف کننده ارائه آن قبل از پایان هفت روز کاری شروع شده باشد ب)ارائه خدمات برای تحویل مواد غذایی یا سایر کالاهایی که مورد مصرف روزانه دارند ج)کالا یا خدماتی که قیمت آنها توسط نوسانات بازار مالی تعیین می‌شود و خارج از اختیارات تأمین کننده است(سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف است فهرستی از مصادیق این کالاها و خدمات را تهیه و ضمن نگهداری اطلاعات به صورت روز آمد از طریق شبکه جامع اطلاعات رسانی بازرگانی کشور و پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان یاد شده و روزنامه رسمی جمعوری اسلامی ایران به آگاهی عموم برساند تبصره ماده 1 آئین نامه) کالاهای ساخته شده با مشخصات مصرف کننده که به طوری واضح جنبه شخصی دارند یا اینکه به دلیل طبیعت آنها نمی‌توانند باز پس داده شوند و یا اینکه به سرعت قابلیت فساد یا خرابی دارند، (به تصویر صفحه مراجعه شود) ه)نوارهای صوتی و تصویری و نرم‌افزارهای رایانه‌ای بسته‌بندی شده که به وسیله مصرف کننده باز شده باشند و کارتهای اشتراک رمزدار اینترنتی که بسته‌بندی و رمز آن باز شده باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.