خلاصه ماشینی:
"با این حال، برای مسیحیانی که اجمالا با نظریه مطرح شده در کتاب اسطوره تجسد خدا موافقند و مسلمانانی که با نظریه من در مورد داستان عیسی در قرآن همگرایی دارند، باب گفتگو حداقل در چهار زمینه مفتوح است: نخست، اگر آنچه در قرآن در مورد عیسی آمده ـ که به طور عمد داستانهای رایج یا روشهای قدیمی تفسیر کتاب مقدس را منعکس ساخته است ـ به درستی در نظر گرفته شود، آیا نتایج حاصل از تحقیقات تاریخی ـ انتقادی جدید از خاستگاه مسیحیت، با ارزیابی قرآن از عیسی و رسالتش مطابقت دارد؟ دوم، اگر آموزههای عیسی، آنطور که در اناجیل چهارگانه آمده، همان است که قرآن آن را به عنوان انجیل پاس داشته است که خداوند آن را به عیسی داده و دربردارنده نور، هدایت و ذکر است، در این صورت معنای جاودانه این تعالیم [برای مسلمانان] چیست؟ سوم، تا چه حد مسلمانان میتوانند با مسیحیانی که عقیده تجسد خدا را ـ به عنوان یک حقیقت متافیزیکی واقعی ـ وانهادهاند، همگرایی داشته باشند در حالی که این دسته از مسیحیان [نیز هنوز [بر این عقیدهاند که داستانهای کتاب مقدس در مورد عیسی و شخصیت خود عیسی نیز کانون منحصربهفرد قدرتتحولآفرینخدا درجهاناست؟(40) چهارم، آیا نویسندگان کتاب اسطوره تجسد خدا در این دیدگاهشان بر صوابند که «عقیده تجسد خدا در عیسی متناسب با عصری است که این نظریه در آن طلوع کرد»،(41) و اگر چنین است آیا همین مطلب (عصری بودن) در مورد تفسیر غیر تجسدی قرآن از عیسی بیشتر صادق نیست؟ پینوشتها 42."