خلاصه ماشینی:
"به گمانم بنا به طبیعت نوستیزیمان،تلاش کردهایم تا سیطرهی عصیانی شاعر ترانههای «دیوار»و«اسیر»و«عصیان»را از خود برانیم و با پناه بردن به سطح متعارف و معمول زبان،تجربهی جدی شعر را به تعویق بیاندازیم؛تجربهی شعری که خود را در چهار راه تمام فصول فریاد میکشد بیاینکه لحظهیی بایستد.
فروغ آنگاه که از چیستی«دستمال تیرهی قانون»؛همان دستمالی که«چشمهای کودکانهی عشق او را بستهاند»پرده برمیدارد، اولین اعلان فمینیستی خود را آشکارا بر سر در عمارت شعر میچسباند و پا به پای داعیه داران عدالت رجز میخواند و همن فروغ است که با سربرآوردن به هنگام وسعت دیدش-که خود نتیجهی فروکاستن عشق و جوانی است-پرده از نیمرخ دیگر این چهره برمیدارد؛نیمرخی که تنها در آینهی تمام قد شعر بلندش نمایان است.
شعر فروغی قربانی نقد اخلاقی و نگاه جزماندیش مرد سالارانهیی است که همواره در پی به دست دادن قشر و پوستهیی از واقعیت جامعه بوده است؛نگاهی که درصدد لاپوشانی آشکارگی تبعیض و ایستادگی در برابر هویت نیمی از جامعه بوده است."