خلاصه ماشینی:
"آنچه در موقعیت کنونی میتواند معلم را در انجام رسالت آموزشی خود یاری دهد،دخالت در فرآیند یادگیری از طریق تأکید بر مهارتها و راهکارهای یادگیری است که دانشآموزان قادر به دستیابی به آنها خارج از محیط آموزشی و به شکل خودآموز نیستند.
بنابراین مدیریت و نظارت بر کسب دانش از طریق ایجاد نیاز به آنها و معرفی منابع و نظارت بر نحوهی استفاده از آنها نیز بخشی از رسالت آموزشی معلم را تشکیل میدهد.
این نحوهی برخورد با آموزش زبان،معلم را در نقشی قرار میدهد که با واقعیتهای موقعیت کنونی آموزش زبان تناسب دارد و باعث میشود که علاوه بر استفادهی بهینه از زمان آموزش،از امکانات فناوری اطلاعات نیز به خوبی بهرهبرداری شود.
در مقایسه با یکدیگر،نقش معلم در مدیریت فرایند یادگیری از نقش سنتی وی به عنوان انتقالدهندهی دانش به مراتب پیچیدهتر است و به دانشها،مهارتها و فنونی نیاز دارد که معمولا در دورههای کنونی تربیت معلم کمتر مورد توجه قرار میگیرد."