خلاصه ماشینی:
"هر بخش نیز شامل فصلهای مختلفی است که در آن علاوه بر مباحث پیشین،در حوزهی مورد نظر،تئوریها و نظرات موجود همراه با یافتههای تجربی این علوم و همچنین،اشارات و مفاهیم تغییرات اجتماعی حاصل از این پدیده نیز مطرح میشود.
بسترهای اجتماعی که در فصلهای مختلف این کتاب مورد بررسی قرار میگیرند،میزان تأثیرگذاری علوم ارتباطات و اطلاعات را بر اوضاع مختلف فردی یا اجتماعی و...
از اتفاقاتی که سلامت جهانی را تحت تأثیر قرار میداد(به عنوان مثال انتقال بیماریهایی مانند ایدز و سارز)تا رشد اقتصادی(مانند ملاقات سازمان اقتصاد جهانی یا نفت)،کشمکشهای جهانی(مانند جنگ عراق)، (به تصویر صفحه مراجعه شود) برخوردهای فرهنگی(مانند تسلط رسانههای غربی بر فرهنگ جوانان) همگی از جمله وقایعی هستند که توجه همهی مردم دنیا همزمان و به اجبار رسانهها باید متوجه آنها باشند.
این فصل به سؤالاتی همچون چه نوع تبادل اطلاعاتی و ارتباطی از طریق اینترنتی منتقل میشود،و یا اینکه این اطلاعات منتقل شده چه نیاز یا کارکرد رسانهای برای استفادهکنندگان دارند،پاسخ میدهد.
پرسش اساسی اینکه ما به چه بهایی خود را سرگرم میکنیم؟به عبارت دیگر آیا این منابع گوناگون سایتهای علمی-سرگرمی در عین افزایش سطح آموزش اجتماعی به نیازهای عاطفی و زیباییشناسانه ما نیز پاسخ میدهند؟» فصلهای یازدهم و دوازدهم به وضعتی مصرفکننده میپردازند و نویسنده در این فصول،اشکال جدید رفتارهای اجتماعی،همچون خرید کردن از راه دور و پدیدهی درمان از راه دور را مطرح میکند.
همچنین دانشجویان رشتههای مختلف و مرتبط با علوم ارتباطات که نیاز به مطالعه در این زمینه دارند نیز میتوانند از اطلاعات این کتاب بهرهمند گردند."