Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی طرح های پژوهشی در حال اجرا (3)

ISC (8 صفحه - از 141 تا 148)

کلید واژه های ماشینی : آموزش، پژوهش، کودکان، فارسی، دانش‌آموزان، طرح، آموزش ریاضی، آموزش و یادگیری ریاضی، کودکان دبستانی، زبان

خلاصه ماشینی:

"سوابق تحقیقات و مطالعات انجام شده در داخل کشور حضور جمهوری اسلامی ایران در"سومین مطالعه بین‌المللی ریاضیات و علوم‌"(تیمز)،فرصت‌ مناسبی برای جامعه آموزشی ایران ایجاد کرد تا از یک منظر جهانی،به بررسی وضعیت موجود آموزش‌ ریاضیات و علوم در ایران،توجه شود. سؤالات پژوهش -فراوانی و سیالی کلمات فارسی(با استفاده از نشانه‌های ادراکی و معانی)در مورد دانش‌آموزان‌ فارسی‌زبان(به عنوان زبان رسمی آموزش و پرورش)دبستانی چگونه است؟ -بین دانش‌آموزان دو زبانه(ترک-فارسی و کرد-فارسی)و یک زبانه(فارس)از نظر فراوانی و سیالی کلمات چه تفاوتی وجود دارد؟ -بین دانش‌آموزان دختر و پسر دو زبانه ترک،فارسی و کرد-فارسی از نظر فراوانی وسیالی‌ کلمات فارسی چه تفاوتی وجود دارد؟ -بین فراوانی کتاب‌های درسی(فارسی)ابتدایی و کتاب‌های غیر درسی کودکان و واژه‌های‌ تولید شده توسط خود دانش‌آموزان تا چه‌اندازه هماهنگی و همخوانی وجود دارد؟ -بین دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی مختلف(اول تا پنجم)از نظر فراوانی و سیالی کلمات چه‌ تفاوتی وجود دارد؟ روش اجرای پژوهش جامعه مورد مطالعه،کلیه کودکان دبستانی شهرهای تهران،تبریز و سنندج می‌باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.