چکیده:
رائه خدمات بهتر به گیرندگان خدمات(دانش آموزان)است.
خلاصه ماشینی:
"ولی آیا در مورد انسانهای در حال رشد که امید خانوادهها و آینده سازان این مملکت هستند،هم این روش پسندیده است؟اگر در فرایند آموزشی و درسی اشتباه یا خطایی رخ دهد-که احتمال آن هم بسیار زیاد است-و اگر آنها را به موقع شناسایی و رفع نکنیم،آیا حق داریم که به انتظار بنشینیم تا نتایج آنها را ببینیم و آنگاه با افسوس در مورد سرمایههای به هدررفته به فکر چاره باشیم؟آنگاه در مقابل عدل الهی چه پاسخی خواهیم داشت؟ بنابراین،ارتقای کیفی برنامهء درسی و بهسازی فرایند آن اهمیت ویژهای دارد.
به همین منظور،فرایند تألیف کتابهای درسی در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش که سابقهء زیادی دارد،مورد مطالعه و بررسی قرار میگیرد(نمودار-1) (به تصویر صفحه مراجعه شود)نمودار 1 مرحلهء دوم:تیمی که فرایند را میشناسد،سازمان دهی کنید در اینجا این سؤال مطرح است که چهکسی میداند فرایند چگونه عمل میکند؟به اصطلاح،«صاحبان فرایند»چه کسانی هستند؟منظور از صاحبان فرایند کسانی هستند که حداقل یکی از مراحل فرایند را انجام میدهند.
نمودار جریان فرایند نمایشی است از مراحل مختلف فرایند و توالی ذاتی آنها با نشان دادن اینکه فرایند در عمل چگونه کار میکند،مشکلات چگونه مورد شناسایی قرار میگیرند و نیر در بررسی این جریان،نتایج به دست آمده چگونه برای خلق و بهبود فرایندهای جدید به کار خواهند رفت.
از جملهء این فرایندها،فرایند تألیف کتابهای درسی در وزارت آموزش و پرورش(نمودار 1)است که میتواند به روش بهسازی فرایند،مورد بررسی گروه بهسازی قرار گیرد و ارتقا یابد."