Skip to main content
فهرست مقالات

چکیده طرح های پژوهشی پایان یافته (4)

ISC (8 صفحه - از 93 تا 100)

کلید واژه های ماشینی : استانداردهای، اطلاعات، نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی فراگیرندگان، نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی فراگیرندگان، نظام آموزش و پرورش، استانداردهای مناسب درس زیست‌شناسی، برنامه درسی، پرورش جمهوری اسلامی ایران، معلمان، درس زیست‌شناسی، استانداردهای درس زیست‌شناسی در برنامه، ویژگی‌های نظام برنامه‌ریزی درسی ایران، درس زیست‌شناسی در برنامه درسی، بررسی تطبیقی نظام ارزشیابی پیشرفت، تربیت، چکیده طرح‌های، مطالعه استانداردهای برنامه درسی، نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، آموزش ارزش‌های شهروندی، مصاحبه، ارزش‌های شهروندی، نظام برنامه درسی کشورمان، الگوی مناسب ارزشیابی پیشرفت، جامعه، معلمان درس زیست‌شناسی، استانداردهای برنامه درسی مورد استفاده، برنامه‌ریزی درسی، برنامه‌ریزی درسی زیست‌شناسی، استانداردهای ماده درسی زیست‌شناسی

خلاصه ماشینی: "تهیه استانداردهای درس زیست‌شناسی در برنامه درسی کشور با توجه به مطالعات تطبیقی‌ مجری:محسن فرمهینی فراهانی ناظر:محمد کرام الدینی تاریخ شروع:سال 18 تاریخ پایان:سال 38 تعریف مسئله یکی از راه‌های ارتقای کیفی نظام آموزشی این است که برنامه‌های درسی را با استانداردهای از قبل تعیین شده بسنجید و نقاط ضعف را شناسایی و برای رفع آن اقدام کننده از استانداردها می‌توان‌ برای تعیین پیشرفت و تغییرات استفاده کرد. این‌ سند در حکم راهنما در تهیه و تدوین استانداردهای برنامه درسی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ولی در کشور ما،که این سند به شکل مکتوب وجود ندارد،برنامه‌ریزی برای تهیه برنامه‌های درسی استاندارد محور از جمله راهکارهایی است که به تشخیص راه کمک می‌کند و در حقیقت،از طریق مجموعه‌ استانداردها می‌توان به توصیف و درک یک نظام آموزشی نایل آمد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.