Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی طرح های پژوهشی در حال اجرا (4)

ISC (12 صفحه - از 101 تا 112)

کلید واژه های ماشینی : معلمان، تدریس، دروس اجتماعی دوره راهنمایی، پژوهش، رویکرد حل مسئله، ارزشیابی، خلاقیت، راهنمایی براساس رویکرد حل مسئله، آموزش و پرورش، دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"ارائه چارچوب نظری،طراحی،تدوین و اجرای آزمایشی برنامه درسی مطالعات اجتماعی‌ دوره راهنمایی براساس رویکرد حل مسئله مجری:دکتر نادر سلسبیلی ناظر و راهنما:دکتر محمود مهرمحمدی تاریخ شروع:18/11/02 تعریف مسئله با توجه به این‌که دانش‌آموزان دوره راهنمایی در سنین نزدیک به بلوغ و مراحل نهایی رشدشناختی‌ قرار دارند،می‌توان درس‌های مرتبط با مطالعات اجتماعی را به گونه‌ای هدایت کرد که علایق و رغبت‌های آنان را توسعه دهد و انگیزه قوی آن‌ها را در یادگیری،از طریق مواجهه با مسائل اجتماعی‌ و ایجاد زمینه تفکر،تأمل و پژوهش تقویت کند و به گسترش مهارت‌های تفکر سطح بالا و داشتن‌ کارکرد بهتر عقلانی در دوره‌های بعدی،بینجامد. مطالعه زیربنای برنامه‌های درسی و روش‌های تدریس مبتنی بر رویکرد حل مسئله در سنین‌ دوره راهنمایی و متوسطه براساس نظریه‌های آموزشی و تجارب علمی برنامه درسی بعضی کشورها، به منظور ارائه چارجوب راهنما برای طراحی و تدوین دروس اجتماعی براساس رویکرد ذکر شده. نگرش والدین دانش‌آموز،اولیای مدرسه و نیز دانش‌آموزان نسبت به برنامه درسی تدوین شده‌ دروس اجتماعی در رویکرد حل مسئله چیست؟ روش تحقیق این پژوهش از نوع پژوهش‌های توسعه‌ای است. جامعه آماری در بخش تدارک مبانی نظری و ارائه چارچوب و شاخص‌های راهنما شامل‌ طرح‌ها،منابع و کتاب‌های درسی در رویکرد مورد نظر و نمونه آماری در این بخش شامل کلیه منابع‌ و طرح‌های جستجو شده در نظام‌های گوناگون و کلیه کتاب‌های درسی رسمی دروس اجتماعی‌ دوره راهنمایی خواهد بود. ارزشیابی مهارت‌های حرفه‌ای(تدریس)معلمان دوره راهنمایی مجری:زهرا دانش‌پژوه ناظر:دکتر حسن پاشاشریفی تاریخ شروع:18/5/32 تعریف مسئله ایجاد تغییرات لازم در برنامه‌های آموزشی،متناسب با تحولات علمی در عرصه ارتباطات و اطلاعات‌ یکی از محورهای جدی تغییر در قرن بیست و یکم است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.