Skip to main content
فهرست مقالات

مدلی برای ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب در بانک رفاء کارگران

نویسنده: ؛ ؛

پاييز و زمستان 1382 - شماره 4 (28 صفحه - از 31 تا 58)

کلیدواژه ها : زنجیره خدمت - سود ،تحلیل پوششی داده‌ها ،رتبه‌بندی[5] و TOPSIS

کلید واژه های ماشینی : ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی شعب ،ارزیابی عملکرد ،ارزیابی عملکرد شعب بانک رفاه ،ارزیابی عملکرد شعب بانک ،مدل کارایی کیفیت خدمات ،کیفیت خدمات ،عملکرد شعب بانک ،شعب بانک ،رتبه‌بندی شعب ،استفاده از زنجیره خدمت ،تحلیل پوششی داده‌ها ،خروجی مدل کارایی عملیاتی ،ارزیابی عملکرد شعب ،کارایی عملیاتی ،کارایی کیفیت خدمات ،بانک رفاه ،مدل کارایی ،رتبه‌بندی شعب تحت بررسی ،شعب بانک رفاه ،کیفیت خدمات و کارایی سودآوری ،مدل کارایی سودآوری ،زنجیره خدمت ،عملکرد شعب ،مدل کارایی عملیاتی ،مدلهای تحلیل پوششی داده‌ها ،میزان عملکرد شعب بانک ،کارایی سودآوری ،خروجی مدل کارایی ،متدولوژی تحلیل پوششی داده‌ها ،شعب تحت بررسی

عصر کنونی که محققان آنرا فرامدرن[3] نامیده‌اند، دارای ویژگی تغییر مداوم و پیچیدگی ساختارهاست. در چنین شرایطی تنها مدیرانی می‌توانند با موفقیت عمل نمایند که اطلاعات مناسب و به روز و جامعی را از نحوه عملکرد سازمان خود داشته و تصمیمات درست و به موقعی را برای بهبود مداوم سازمان خود، متناسب با تغییرات موجود اتخاذ نمایند. ارزیابی عملکرد[4] در سطوح مختلف اعم از سازمانی، بخشی و فردی پاسخی به نیازهای اطلاعاتی مدیران در عصر کنونی است تا آنها بتوانند با این اطلاعات نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و در جهت ارتقاء نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود گام بردارند. امروزه با توجه به رقابتی بودن محیط و بهبود تکنولوژیکی که در فرآیندهای تحویل خدمات صورت گرفته است، در صنعت بانکداری تمرکز استراتژیک از مقوله‌های قیمت و جنبه‌های فنی به جنبه‌های کیفیت خدمات و رضایت مشتری تغییر پیدا کرده است. در تحقیقاتی که تا کنون در باب ارزیابی عملکرد شعب بانک انجام شده است بیشتر تاکید بر جنبه‌های فنی عملکرد بوده و یا یک بعد خاص از عملکرد در نظر گرفته شده است. تحقیق حاضر جهت رفع این نقائص، سعی در ارائه یک مدل جامع برای ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی شعب در صنعت بانکداری دارد که علاوه بر جنبه‌های محسوس عملکرد (مانند قیمت، خدمات، تعداد خدمت دهنده و ...) جنبه‌های نامحسوس عملکرد (مانند کیفیت از دیدگاه مشتری و ...) را در نظر می‌گیرد و در حقیقت این مدل سعی در واقعی‌تر نمودن نتایج ارزیابی عملکرد به منظور اخذ تصمیمات متناسب با شرایط پیچیده و رقابتی کنونی دارد. در این تحقیق جهت ارزیابی عملکرد پس از تعیین ابعاد مختلف عملکردی با استفاده از زنجیره خدمت - سود[1] از متدولوژی تحلیل پوششی داده‌ها (DEA)[2] جهت محاسبه کارایی نسبی شعب در هر بعد عملکردی استفاده نموده‌ایم و در نهایت به کمک تکنیک TOPSIS[3] نمرات مختلف کارایی[4] را ترکیب و شعب را رتبه‌بندی نموده‌ایم.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.