چکیده:
در این مقاله تلاش گردیده تا ضمن تبیین جایگاه انقلاب کارآفرینانه در تغییر و
تحولات جهانی، مفهوم کارآفرینی و ویژگیهای کارآفرینان از دیدگاه صاحبنظران و همچنین
مزیتهایی که کارآفرینی برای جوامع ایجاد مینماید، مورد بررسی قرار گیرد و سپس نقش
مدیریت کارآفرینانه در ایجاد سازمان کارآفرین با توجه به صلاحیتها و مهارتهایی که
مدیران باید در سازمانهای امروزی دارا باشند مورد تحلیل قرار گرفته است. در بخش
دیگر این مقاله با ارائه مدلی از عوامل تعیین کننده محیطی به بررسی ابعاد محیطی
کارآفرینی پرداختهایم و در پایان نیز با توجه به اهمیت فرهنگ در ایجاد و توسعه
کارآفرینی، تأثیرات فرهنگ بر کارآفرینی مورد تحلیل قرار گرفته است.
خلاصه ماشینی:
چکیده در این مقاله تلاش گردیده تا ضمن تبیین جایگاه انقلاب کارآفرینانه در تغییر و تحولات جهانی، مفهوم کارآفرینی و ویژگیهای کارآفرینان از دیدگاه صاحبنظران و همچنین مزیتهایی که کارآفرینی برای جوامع ایجاد مینماید، مورد بررسی قرار گیرد و سپس نقش مدیریت کارآفرینانه در ایجاد سازمان کارآفرین با توجه به صلاحیتها و مهارتهایی که مدیران باید در سازمانهای امروزی دارا باشند مورد تحلیل قرار گرفته است.
ترکیب تلفیق مفاهیم و عوامل جدید در شکل یا استفاده جدید فرد اسمیت[10] : فدرال امپرش مریل لینچ[11] : تأمین مالی از طریق سهام خانگی _____________________________________ [1] - Wright brothers [2] - Thomas Edison [3] - Alexander Grahem Bell [4] - Ray Kroc [5] - Nokan Bushnell [6] - Kemmons wilson [7] - Wal - Mart [8] - Gate Way [9] - Pizza Hut [10] - Fred smith [11] - Merrill Lynch «جفری تیمونز[1] » از کالج بابسون بر این باور است که : 1 - کارآفرینی توانایی «خلق و ساختن یک چیز عملاً از هیچ[2]» است؛ 2 - کارآفرینی بجای اینکه فقط نگاهکردن، تحلیل کردن و تشریح چیزی باشد، شامل آغاز نمودن، انجام دادن، دست یافتن و ساختن یک موسسه یا سازمان است؛ 3 - کارآفرینی مهارت پی بردن به یک فرصت در جایی است که دیگران آن را آشوبزده، متناقض و مبهم میبینند؛ 4 - کارآفرینی توانایی پایهگذاری یک تیم است که افراد بتوانند مهارتها و استعدادهای هم را تکمیل نمایند؛ 5 - کارآفرینی پیبردن به چگونگی یافتن، تدارک دیدن و کنترل منابعی که اغلب در کنترل دیگران است، و اطمینان دادن از اینکه پول تا زمانی که نیاز به آن حیاتی نیست، به مصرف نمیرسد؛ 6 - و نهایتا کارآفرینی تمایل به اعمال ریسکهای حساب شده هم در زمینه شخصی و هم مالی، و سپس انجام هر کاری که برای ایجاد مزیت و امتیاز ممکن است ( کتی آشومر[3]، 2004، ص 2 - 1).