Skip to main content
فهرست مقالات

کارآفرینی و عوامل محیطی موثر بر آن

نویسنده:

ISC (32 صفحه - از 77 تا 108)

کلیدواژه ها : کارآفرینی[2] ،مدیریت کارآفرینانه[3] ،کارآفرینی سازمانی[4] ،عوامل محیطی[5] ،فرهنگ[6] ،فرهنگ ملی[7]

کلید واژه های ماشینی : کارآفرینی ،مدیریت کارآفرینانه ،کار ،مدیریت کارآفرینانه در ایجاد سازمان ،سازمان ،کارآفرینی و عوامل محیطی ،ایجاد سازمان کارآفرین با توجه ،رفتارهای کارآفرینانه ،نوآوری ،توسعه ،اقتصادی ،فرآیند ،محصولات ،فعالیت کارآفرینانه ،فرهنگ ،نقش مدیریت کارآفرینانه ،مفهوم کارآفرینی و ویژگیهای کارآفرینان ،عوامل ،مدیریت کارآفرینانه و کارآفرینی سازمانی ،ایجاد و توسعه کارآفرینی ،مدلهای ،رفتار ،فرصت ،تولید ،ساختارهای ،نگرشها ،خدمات ،جامعه ،ایجاد کسب و کار کارآفرینانه ،اجتماعی

در این مقاله تلاش گردیده تا ضمن تبیین جایگاه انقلاب کارآفرینانه در تغییر و تحولات جهانی، مفهوم کارآفرینی و ویژگیهای کارآفرینان از دیدگاه صاحبنظران و همچنین مزیت‌هایی که کارآفرینی برای جوامع ایجاد می‌نماید، مورد بررسی قرار گیرد و سپس نقش مدیریت کارآفرینانه در ایجاد سازمان کارآفرین با توجه به صلاحیتها و مهارتهایی که مدیران باید در سازمانهای امروزی دارا باشند مورد تحلیل قرار گرفته است. در بخش دیگر این مقاله با ارائه مدلی از عوامل تعیین کننده محیطی به بررسی ابعاد محیطی کارآفرینی پرداخته‌ایم و در پایان نیز با توجه به اهمیت فرهنگ در ایجاد و توسعه کارآفرینی، تأثیرات فرهنگ بر کارآفرینی مورد تحلیل قرار گرفته است.

خلاصه ماشینی:

"ترکیب تلفیق مفاهیم و عوامل جدید در شکل یا استفاده جدید فرد اسمیت[10] : فدرال امپرش مریل لینچ[11] : تأمین مالی از طریق سهام خانگی _____________________________________ [1] - Wright brothers [2] - Thomas Edison [3] - Alexander Grahem Bell [4] - Ray Kroc [5] - Nokan Bushnell [6] - Kemmons wilson [7] - Wal - Mart [8] - Gate Way [9] ‍- Pizza Hut [10] - Fred smith [11] - Merrill Lynch «جفری تیمونز[1] » از کالج بابسون بر این باور است که : 1 - کارآفرینی توانایی «خلق و ساختن یک چیز عملا از هیچ[2]» است؛ 2 - کارآفرینی بجای اینکه فقط نگاه‌کردن، تحلیل کردن و تشریح چیزی باشد، شامل آغاز نمودن، انجام دادن، دست یافتن و ساختن یک موسسه یا سازمان است؛ 3 - کارآفرینی مهارت پی بردن به یک فرصت در جایی است که دیگران آن را آشوب‌زده، متناقض و مبهم می‌بینند؛ 4 - کارآفرینی توانایی پایه‌گذاری یک تیم است که افراد بتوانند مهارتها و استعدادهای هم را تکمیل نمایند؛ 5 - کارآفرینی پی‌بردن به چگونگی یافتن، تدارک دیدن و کنترل منابعی که اغلب در کنترل دیگران است، و اطمینان دادن از اینکه پول تا زمانی که نیاز به آن حیاتی نیست، به مصرف نمی‌رسد؛ 6 - و نهایتا کارآفرینی تمایل به اعمال ریسک‌های حساب شده هم در زمینه شخصی و هم مالی، و سپس انجام هر کاری که برای ایجاد مزیت و امتیاز ممکن است ( کتی آشومر[3]، 2004، ص 2 - 1). Personal environmental experiences of society members [به اسکن مراجعه شود] فعالیت کارآفرینانه · تعداد رخدادها · درجة‌ نوآوری ، ریسک پذیری و پیش نگری زیر ساختارهای محیطی : · اجتماعی · اقتصادی · قانونی · مالی · سیاسی · تدارکاتی آشفتگی‌های محیطی: · پیچیدگی محیطی · تهدیدات محیطی · پویایی‌های محیطی تجربیات محیطی شخصی: · مدلهای نقش · تجربیات مرتبط با کار · محیط آموزشی و تحصیلی · خانواده نمودار 4: مدلی از زمینه‌های محیطی کارآفرینی (موریس و لوئیس، 1995، ص 36) مدلی از زمینه‌های محیطی کارآفرینی (Morris & Lewis , 1995 ,p36 ) 1."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.