Skip to main content
فهرست مقالات

جنبش اصلاحی در مدیریت بازار

نویسنده:

ISC (20 صفحه - از 147 تا 166)

کلیدواژه ها :

مدیریت بازاریابی ،تحول در مدیریت بازار ،آمیخته بازاریابی ،جنبش اصلاحی

کلید واژه های ماشینی : بازار، مدیران، مشتری، مدیریت بازار، جنبش اصلاحی در مدیریت بازار، بازاریابی، مدیریت بازاریابی، کارکنان، مشتریان، عناصر چرخه تکامل مدیریت بازاریابی

در این مقاله ضمن بررسی موضوع ارتباط میان خواسته و مشتری و بررسی دیدگاههای مختلف درباره این موضوع، ویژگی‌های متفاوت عناصر چرخه تکامل مدیریت بازاریابی و نقش آنها در چگونگی تحول در مدیریت بازار، تبیین گردیده است. همچنین چالش اساسی پیش روی مدیریت بازاریابی، یعنی تهیه ترکیب عناصر آمیخته بازاریابی به همراه بررسی نحوه شکل‌گیری و پیدایش این مفهوم (آمیخته بازاریابی)، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سرانجام »جنبش اصلاحی در مدیریت بازار«، به عنوان واژه معروف مدیریتی دهه اخیر معرفی گردیده، آنجا که تحول در مدیریت بازار درصدد پر کردن خلاء ناشی از رکود نسبی علم مدیریت بازاریابی است.

خلاصه ماشینی:

"دلیل اینکه فقط معدودی از سازمان‌ها نسبت به تدوین استراتژی‌های بازاریابی دست زده‌اند چیست؟ چرا شرکت‌هایی که در تدوین استراتژی‌های خود در سطوح بنگاه، واحد کسب و کار و وظیفه، الگو و پیشتاز بوده‌اند در تدوین استراتژی‌های مدیریت بازاریابی خود، کند عمل می‌کنند؟ آنچه که مدیران به دنبال آن هستند، یافتن راه حل مشکلات کار، با استفاده از منابع کمتر و در فاصله زمانی کوتاه‌تر است؛ و از طرف دیگر، انتظارات مشتریان امروز، خدمات عالی و برجسته و رفاه بیشتر در هنگام خرید می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که همه فعالیت‌های مدیریت بازار را می‌توان تحت چهار عنوان و عامل اصلی یاد شده رده‌بندی کرد، اما فیلیپ کاتلر معتقد است: من خود احساس می‌کنم نیاز به افزودن دو عامل (P) دیگر به آمیخته بازاریابی وجود دارد که می‌توان به آنها سیاست[5] و باور همگانی[6] عنوان داد. جدول سه - بررسی تطبیقی عناصر آمیخته بازاریابی در دوران تکامل مدیریت بازاریابی عناصر چرخه تکامل مدیریت بازاریابی بازاریابی بدوی (نئاندرتال) بازاریابی نوگرا (مدرن) بازاریابی (پسا مدرن) محصول ارزش مشتری پسند ایجاد اضطراب قیمت هزینه مشتری ایجاد سردرگمی توزیع سهولت و راحتی پیچیده جلوه دادن تبلیغ ارتباطات شاید گفتن جروم مک کارتی فیلیپ کاتلر استیفن براون بدیهی است که نگرش به جهان در قالب کالاها و خدمات دیگر معنایی ندارد بلکه باید حوزه دید خود را پدیده دورگه ناشی از اختلاط کالا و خدمت - پیشنهادها در یک فضای مبهم گسترش دهیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.