Skip to main content
فهرست مقالات

عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی در سازمانهای بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی دولتی ایران

نویسنده:

(52 صفحه - از 27 تا 78)

کلیدواژه ها : کارآفرینی[1] ،کارآفرینی سازمانی[2] ،سازمان کارآفرینانه[3] ،سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی دولتی[4] ،عوامل ساختاری کارآفرینانه[5] ،عوامل رفتاری کارآفرینانه[6] ،عوامل زمینه‌ای کارآفرینانه[7]

کلید واژه های ماشینی : کارآفرینی ،سازمان‌های ،کارکنان ،کارآفرینی سازمانی ،کارآفرینی سازمانی در سازمان‌های ،اطلاعات ،کارآفرینی سازمانی در سازمانهای بخش ،ارتباطات ،سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی ،مدیران ،سازمانهای بخش خدمات اجتماعی ،سیستم ،سازمان کارآفرین ،محیط ،سازمان‌های خدمات اجتماعی و فرهنگی ،بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی ،کارآفرینی سازمانی در سازمان‌های خدمات ،کار ،عوامل ،کارآفرینی در سازمان‌های اجتماعی ،سیستم اطلاعاتی ،ویژگی‌های کارآفرینانه در عوامل ساختاری ،اولویت ،توسعه کارآفرینی در سازمان‌های اجتماعی ،کارآفرینی سازمانی سازمان‌های اجتماعی ،فرهنگی دولتی ،ویژگی‌های کارآفرینی ،خدمات ،توسعه ،پژوهش

در این مقاله که برگرفته از پژوهشی میدانی در سطح ملی است، ضمن بیان متدولوژی تحقیق در قالب اهداف تحقیق، روش تحقیق، روش‌های گردآوری داده‌ها، سؤالات تحقیق، ‌جامعه و نمونه آماری و روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها, ادبیات علمی مرتبط با موضوع به‌ طور مختصر بیان گردیده است. در بخش بعدی که چارچوب اصلی مقاله را تشکیل می‌دهد، ابتدا وضعیت کارآفرینی سازمانی در سازمان‌های خدمات اجتماعی و فرهنگی بخش دولتی ایران به تفکیک بخشی و منطقه‌ای تبیین گردیده و سپس با توجه به سؤالات پژوهشی و متغیرهای مطرح در این سؤالات، ویژگی‌های کارآفرینانه در عوامل ساختاری، رفتاری و محیطی سازمان‌های مذکور مورد کاوش قرار گرفته و میزان ارتباط این عوامل و متغیرهای فرعی آن با کارآفرینی در سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی دولتی و اهمیت هر یک از آن‌ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی، تجزیه و تحلیل شده است. در بخش پایانی مقاله نیز با توجه به تجزیه و تحلیل علمی که از داده‌های واقعی و نگرشی به‌ عمل آمده، پیشنهادها و راهکارهایی برای توسعه کارآفرینی در سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی دولتی که در برخی زمینه‌ها برای سایر سازمان‌های دولتی و خصوصی نیز قابلیت کاربرد دارد، ارائه شده است.

خلاصه ماشینی:

"جدول شماره(8) : اولویت بندی عوامل مؤثر بر موفقیت کارآفرینی سازمانی سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی دولتی در ایران ردیف عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی ضریب همبستگی اولویت عامل در شاخه مورد نظر اولویت عامل در مجموع سه شاخه(ساختاری ،‌رفتاری، محیطی) 1 ساختار سازمانی 40/0 اولویت ششم اولویت نهم 2 استراتژی سازمانی 56/0 اولویت دوم اولویت دوم 3 سیستم حقوق و دستمزد 44/0 اولویت پنجم اولویت هشتم 4 سیستم مالی و بودجه‌ای 44/0 اولویت پنجم اولویت هشتم 5 سیستم اطلاعاتی 48/0 اولویت چهارم اولویت پنجم 6 سیستم تحقیق و توسعه 50/0 اولویت سوم اولویت چهارم 7 سیستم کنترل و نظارت 50/0 اولویت سوم اولویت چهارم 8 فرآیندها و روش‌ها 60/0 اولویت اول اولویت اول 9 سیستم منابع انسانی 38/0 اولویت هفتم اولویت دهم 10 فرهنگ سازمانی 48/0 اولویت سوم اولویت پنجم 11 انگیزش نیروی انسانی 45/0 اولویت پنجم اولویت هفتم 12 سبک رهبری 56/0 اولویت اول اولویت دوم 13 ویژگی های کارکنان 51/0 اولویت دوم اولویت سوم 14 ویژگی های مدیران 51/0 اولویت دوم اولویت سوم 15 آموزش منابع انسانی 46/0 اولویت چهارم اولویت ششم 16 سیستم ارتباطات 24/0 اولویت ششم اولویت چهاردهم 17 ارتباط با ارباب رجوع 46/0 اولویت اول اولویت سیزدهم 18 محیط سیاسی- قانونی 27/0 اولویت چهارم اولویت سیزدهم 19 محیط اجتماعی - فرهنگی 28/0 اولویت سوم اولویت دوازدهم 20 محیط اداری 34/0 اولویت دوم اولویت یازدهم مدل کارآفرین سازمانی برگرفته از نتایج تحقیق با توجه به داده های به دست آمده از مطالعه میدانی و همچنین تجزیه و تحلیلهای آمار توصیفی و استنباطی، مدل ذیل طراحی و ارائه گردیده که علاوه بر سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی دولتی، سایر سازمان‌های دولتی و حتی سازمان‌های بخش خصوصی نیز می‌توانند برای توسعه کارآفرینی از آن استفاده نمایند و راهکارهای ارائه شده به وسیله این مدل را به کار بندند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.