Skip to main content
فهرست مقالات

اخلاقیات و بازاریابی، بررسی تطبیقی نظرات روحانیون، مدیران شرکتهای دولتی و مدیران شرکت های خصوصی

نویسنده: ؛ ؛

بهار 1384 - شماره 8 (18 صفحه - از 45 تا 62)

کلیدواژه ها : توسعه ،دولت ،بازاریابی ،اخلاقیات ،بازرگانی

کلید واژه های ماشینی : مدیران شرکت‌های ،مدیران شرکت‌های دولتی ،شرکت‌های دولتی ،روحانیون ،اخلاقیات بازاریابی در سطح ،مدیران شرکت‌های خصوصی ،ارتباط با اخلاقیات بازاریابی ،شرکت‌های خصوصی ،ارتباط موفقیت مالی شرکت‌ها ،خصوصی ،ارتباط رعایت اصول اخلاقی ،رعایت اصول اخلاقی ،موفقیت مالی ،اصول اخلاقی با موفقیت ،رفتارهای غیراخلاقی ،موفقیت مالی شرکت‌ها ،مدیران بازاریابی ،اصول اخلاقی ،اخلاقیات و بازاریابی ،اخلاقیات بازاریابی ،مدیران بازاریابی درگیر رفتارهایی ،شرکت‌ها و رفتارهای غیراخلاقی ،ارتباط با اخلاقیات ،گروه روحانیون و مدیران شرکت‌های ،رعایت اصول اخلاق ،روحانیون و مدیران شرکت‌های ،شرکت‌های دولتی و خصوصی ،اخلاق بر مدیریت بازاریابی ،نسبت به مدیران شرکت‌های ،تحقیق در ساختار هر

این تحقیق در جهت نشان دادن جلوه‌گاه‌های نظام اسلامی در ارتباط با اخلاقیات بازاریابی در سطح ایده‌آل و عملگرایی انجام شده است. این امر مساله مهمی است؛ چرا که یکی از ضروریات توسعه و رونق اقتصادی کشورها توجه به اخلاقیات بازاریابی است. در این تحقیق سه نمونه روحانیون, مدیران شرکت‌های دولتی و مدیران شرکت‌های خصوصی انتخاب گردیده, پرسشنامه‌ها بر اساس طیف لیکرت در ارتباط با اخلاقیات و بازاریابی طرح شده‌اند. ابتدا در ارتباط با پاسخ‌های سه گروه به سوالات تحقیق رویه تحلیل عاملی برای مقاصد شناسایی, چند بعدی بودن سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت. چهار عامل حاصل گردید که عبارت بودند از: تأثیر اخلاقیات و ارزش‌های اسلامی بر عملیات بازاریابی و نفع دراز مدت آن‌ها, ارتباط رعایت اصول اخلاقی با موفقیت مالی شرکت‌ها و پیشرفت جامعه به سطوح جدیدی از عدالت اجتماعی, ارتباط موفقیت مالی شرکت‌ها و رفتارهای غیراخلاقی و رعایت اصول اخلاق و اشاعه آن به طور تدریجی از سوی شرکت‌ها. در مرحله بعدی تحقیق در ساختار هر عامل, سوالی با بالاترین "بار" به عنوان متغیر شاخص انتخاب گردید و برای آن تست بین میانگین پاسخ‌های سه گروه انجام پذیرفت. نتیجه نشان می‌دهد که در ارتباط با برخی عامل‌ها بین سه گروه تفاوت معنا‌داری وجود دارد که این تفاوت‌ها از نقش و جایگاه هر گروه در جامعه نشأت می‌گیرد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.