چکیده:
آنچه در این تحقیق به دنبال آن هستیم عبارت از این است که اصولا آیا بین درجات نیازهای غالب کارکنان حوزه ستادی وزارت راه و ترابری و درجات مشارکت آنها تناظر یک به یک برقرار است یا خیر؟ درجات نیازهای غالب کارکنان بر اساس نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو به پنج درجه نیازهای فیزیولوژیکی، ایمنی، اجتماعی، احترام و خود یابی تقسیم گردیده و درجات مشارکت آنها بر اساس طیفی که از عدم مشارکت کامل آغاز و به مشارکت کامل منتهی میگردد به ترتیب به درجات عدم مشارکت،
خلاصه ماشینی:
"22- بررسی همبستگی بین نیازخودیابی ومشارکت برمبنای مشورت کارکنان شماره فرضیه متغیر ملاک متغیرپیش بین میزان خطا سطح معنی داری میزان همبستگی نتیجه آزمون فرعی بیست و دوم مشارکت بر مبنای پیشنهاد نیاز خودیابی 05/0 003/0 541/0 رد Ho جدول (23) خلاصه اطلاعات آماری فرضیه فرعی بیست و دوم لذادر سطح اطمینان 95 درصد بین نیاز خودیابی و مشارکت بر مبنای پیشنهادکارکنان همبستگی معنیداری وجود دارد.
27- بررسی استقلال نیاز ایمنی و درجات مشارکت کارکنان در صورتی که نیاز غالب کارکنان نیاز ایمنی باشد برای آزمون این فرضیه که کارکنان با نیاز غالب ایمنی ممکن است درجات مختلفی از مشارکت را ترجیح دهند خواهیم داشت: شماره فرضیه متغیر ملاک متغیر پیش بین میزان خطا سطح معنی داری درجه آزادی میزان کای دو نتیجه آزمون فرعی بیست وهفتم درجات مشارکت نیاز ایمنی 05/0 06/0 4 101/12 قبولHo جدول (29) خلاصه اطلاعات آماری فرضیه بیست و هفتم لذا کارکنان با نیاز غالب فیزیو لو ژیکی درجات مختلفی از مشارکت راترجیح میدهند.
30- بررسی استقلال نیاز خودیابی و درجات مشارکت کارکنان در صورتی که نیاز غالب کارکنان نیاز خود یابی باشد برای آزمون این فرضیه که کارکنان با نیاز غالب خودیابی ممکن است درجات مختلفی از مشارکت را ترجیح دهند خواهیم داشت: شماره فرضیه متغیر ملاک متغیرپیش بین میزان خطا سطح معنی داری درجه آزادی میزان کای دو نتیجه آزمون فرعی سی ام درجات مشارکت نیاز خود یابی 05/0 126/0 4 196/7 قبولHo جدول (32) خلاصه اطلاعات آماری فرضیه سی ام لذا کارکنان با نیاز غالب خود یابی درجات مختلفی از مشارکت راترجیح می دهند."