خلاصه ماشینی:
"طی این طرح(با حضور و حمایت عناصر مختلفی مانند دانشگاهها،انجمنها، مؤسسات خصوصی و شرکتهایی که در زمینه خدمترسانی به مشتری دستاوردهای مناسبی داشتند)؛ایجاد رقابت بین دستگاههای اجرایی صورت گرفت که بدین طریق،نظارت مردم بر عملکرد دولت نیز(طبق اصل هشتم قانون اساسی)محقق گردید.
لذا بدین منظور در یکی از بخشهای انتخاب و تشویق رتبههای برتر،با ایجاد الگوی واحد پاسخگویی توسط هیئت علمی بلندپایه کشور(با شاخص پاسخگویی به مراجعین اداری)؛ارزیابی دستگاهها با نظرسنجی از مردم(مراجعین اداری دستگاهها)و در بخش دیگر با نظرسنجی از رسانهها(با معیار میزان تعامل سازمانها با رسانهها)انجام میگردد.
در این فرآیند که تکریم خدمترسانان توسط خدمت گیرندگان صورت میگیرد کلیه بخش تقدیر، از نظرسنجی تا رتبهبندی و اهداء تندیس برای کلیه دستگاهها به صورت کاملا رایگان انجام میشود و لیکن هزینههای آن از طریق فروش امکانات تبلیغاتی جشنواره و حامیان تأمین میگردد.
اهداء تندیس خدمترسانی و پاسخگویی به دستگاههای اجرایی با انتخاب رسانهها و همچنین مردمی که در تعامل و دریافت خدمت از آنان هستند،نقطه شکوفایی دستاوردهای دستگاهها است که در پنجمین جشنواره خدمترسانی و پاسخگویی متجلی میگردد."