Skip to main content
فهرست مقالات

تلویزیون و نوگرایی

نویسنده: ؛ ؛

پاييز 1381 - شماره 35 علمی-پژوهشی (28 صفحه - از 239 تا 266)

کلیدواژه ها : تأثیرات تلویزیون ،تأثیرات رسانه‌های جمعی ،نوگرایی ،نظریه پرورش

کلید واژه های ماشینی : نگرش نو ،تماشا ،تماشای تلویزیون ،ضریب همبستگی پیرسون میزان مواجهه ،میزان تماشای برنامه‌های علمی ،میزان تماشا ،ضریب همبستگی ،ضریب همبستگی پیرسون ،نگرش نو در مردم ،تأثیر تلویزیون بر نگرش ،تأثیر تلویزیون ،نگرش نو با کنترل ،تماشای برنامه‌های علمی ،توجه به محتوای برنامه‌ها ،میزان مواجهه ،میزان مواجهه برنامه‌های علمی ،مواجهه و نگرش نو ،میزان تماشای تلویزیون ،تلویزیون بر نگرش ،برنامه‌های علمی ،محتوای مواجهه با نگرش ،میزان و محتوای مواجهه ،تلویزیون عامل ،ساعات تماشای تلویزیون ،میزان نگرش نو تأثیر ،تلویزیون تماشا می‌کنند ،خبری و نگرش نو ،میزان مواجهه و نگرش ،میزان تماشا و نوگرایی ،استفاده از رسانه

در این مقاله تأثیر تلویزیون بر نوگرایی بررسی می‌شود.مطالعات جامعه‌شناختی در زمینهء تأثیر تلویزیون کمتر به نشر فرهنگ نو توجه کرده است.در این تحقیق مسئله اصلی این است که آیا تلویزیون عامل القاء و نشر نگرش نو در مردم بوده است یا خیر؟روش مورد استفاده،پیمایش با بهره‌گیری از تکنیک پرسشنامه و مصاحبه می‌باشد.حجم نمونه برابر 1047 نفر از خانواده‌های‌ ساکن در مناطق 22 گانه شهر تهران بوده است.نتایج تحقیق نشان می‌دهد که تلویزیون عامل نشر نگرش نو بوده است.این نتیجه با توجه به محتوای برنامه‌ها معنادارتر می‌گردد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.