Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی الگوی بازاریابی صادراتی فرش دستباف ایران

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (22 صفحه - از 79 تا 100)

کلیدواژه ها : مدیریت ،آمیخته بازاریابی ،فرش دستباف ،الگوی بازاریابی صادراتی ،بخشبندی ،محیط و استراتژی

کلید واژه های ماشینی : طراحی الگوی بازاریابی صادراتی فرش ،بازاریابی صادراتی فرش دستباف ،فرش دستباف ایران ،بازاریابی صادراتی ،بازاریابی ،بازار ،صنعت فرش دستباف ،طراحی ،صنعت فرش دستباف ایران ،مدل ،تأثیر عوامل بازاریابی صادراتی فرش ،مدیریت ،بازاریابی صادراتی صنعت فرش ،بازاریابی فرش دستباف ایران ،متغیرهای ،بخش‌بندی بازاریابی صادراتی ،استراتژی ،فرش دستباف از بخش‌بندی بازار ،بخش‌بندی ،مدیریت بازاریابی صادراتی ،صنعت فرش دستباف از بخش‌بندی ،محیط ،طراحی الگوی بازاریابی به‌منظور سازماندهی ،تصمیم‌گیرندگان صنعت فرش دستباف ،استراتژی بازاریابی صادراتی ،بخش‌بندی بازار ،تحقیق ،عامل بخش‌بندی بازار ،آمیخته بازاریابی ،مدیریت بازاریابی و بخش‌بندی بازاریابی

در ورود به هزاره جدید، تغییرات با شتاب زیادی درحال رخ دادن است. امروز شباهتی به دیروز ندارد و فردا از امروز متفاوت خواهد بود. بنابراین شرکتهای موفق مجبور خواهند بود به سه امر مسلم گسترش جهانی‌سازی، پیشرفتهای حیرت‌انگیز فناوری و بروز بی‌نظمی در اقتصاد و تجارت به‌وسیله فشارهای محیطی توجه کنند. در دهه‌های اخیر از طراحی الگوی بازاریابی به منظور سازماندهی مسائل موجود در شبکه پیچیده عوامل تأثیرگذار در محیط رقابتی که انسان را قادر می‌سازد تا درباره آنها به شیوه‌ای ساده فکر کرده و تصمیمهای مؤثرتری اتخاذ کنند، استفاده شده است. این مقاله درصدد طراحی یک الگو برای بازاریابی صادراتی فرش دستباف ایران، به‌عنوان یکی از کالاهای مهم صادراتی کشور است. با تکیه بر اصول و مبانی نظری و ضمن بهره‌گیری از آرای صاحبنظران و دست‌اندرکاران مدیریت، صادرات و فروش هنرـ صنعت فرش‌ دستباف ایران، مدل مفهومی تحقیق، طراحی و ارائه شده است. بر این اساس، با طراحی پرسشنامه‌ای حاوی متغیرهای اصلی برای سنجش نظرها، اطلاعات از چهار گروه جامعه آماری جمع‌آوری شد. یافته‌های تحقیق بیانگر وجود تفاوت معنا‌دار در روابط و تأثیرات عوامل تشکیل‌دهنده الگو است، به‌طوری‌که مدل تحقیق، فرضیه‌ اصلی و فرضیه‌های فرعی تحقیق جز در یکی از موارد مورد نظر، تأیید شده‌اند. نتایج تحقیق حاضر، مبنایی را برای سیاستگذاران و تصمیم‌گیرندگان صنعت فرش دستباف بویژه در امر صادرات فراهم‌ می‌آورد.

خلاصه ماشینی:

"تحقیق حاضر ضمن توجه به ابعاد هماهنگی و فرایندی در طراحی الگوی بازاریابی صادراتی فرش دستباف ایران، واجد دو رویکرد جدید و نوآوری نسبت به تحقیقات قبلی است که عبارتند از: 1- استفاده از عوامل و متغیرهای مؤثر شامل: مدیریت، محیط، استراتژی، بخشبندی و آمیخته بازاریابی در طراحی الگو در مقام تجربی، عملی، عملیات میدانی و حیطه جغرافیایی؛ 2- در رابطه با صنعت فرش دستباف ایران به عنوان یک هنر ـ صنعت دستی‌ـ سنتی‌‌ـ علی‌رغم جایگاه رفیع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن‌ـ و غیرقابل مقایسه بودن با کسب و کار و رشته‌ فعالیتهای با اندازه کوچک و متوسط (SME)[2]، اصولا رویکرد به‌کارگیری اصول و مبانی بازاریابی در آن بسیار مهجور و غیرفعال بوده است و در حال حاضر نیز به این شکل می‌باشد. عوامل مدیریتی، محیطی، استراتژیهای بازاریابی، بخشبندی، بازارهای هدف و توجه به عناصر آمیخته بازاریابی در روابط معنا‌دار نسبت به هم و در چارچوب بازاریابی کلان‌نگر و سیستمی برای نخستین بار در قالب طراحی الگوی بازاریابی صادراتی فرش دستباف ایران از نتایج مهم این تحقیق می‌باشد؛ بویژه اینکه طراحی الگو در رابطه با هنر صنعت دستی و سنتی فرش دستباف ایران صورت گرفته است که در بازار پر رقابت و پیچیده جهانی، حضوری تاریخی و مستمر داشته و هم‌اکنون با چالشها و تنگناهای زیادی روبه‌رو بوده و در عین‌حال از مزیتهای رقابتی قابل ‌توجهی نیز برخوردار است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.